ГоловнаБлогиБлог Виктора Неганова

За лаштунками атестації Нацполіції або 33 друзів Олександра Вакуленка

Тему атестації особового складу Нацполіції України я планував підіймати вже після того, як процес буде завершений, проте виникли надзвичайні обставини через які ця інформація публікується саме сьогодні.

Саме сьогодні голова ГСУ Нацполіції О. Вакуленко був призначений головою однієї з трьох атестаційних комісій Центрального апарату Нацполіції (колишнього МВС).

Чому це сталося лише сьогодні, враховуючи те що комісія працює вже 3 тижні і залишився лише тиждень роботи? Про це нижче.

Завдяки матеріалам Слідства.Інфо країна узнала про схеми в яких слідчі ГСУ МВС вимагали кошти у підприємців через розсилки листів до регіональних митниць з метою блокування операцій імпорту-експорту та внесення компаній до списків автоматизованих ризиків митниці.

Прилипали ІІ

Поглибивши зазначену тему, за зверненнями до органів ДФС України народного депутата А.Ю. Геращенка було з’ясовано та виявлено понад 200 листів, які розсилалися протягом 2014-2015 років 34 ! слідчими ГСУ МВС України включаючи теперішнього керівника ГСУ О. Вакуленка та його підлеглих заступників, у справах, за якими КПК України визначена підслідність інших органів досудового розслідування.

В деяких листах слідчі ГСУ МВС України неправомірно посилаються на норми ст. 36 КПК (повноваження прокурору !, а не слідчого) та просять відповідно до зазначеної статті здійснювати певні дії та надавити відповідну документацію органам ДФС України, що свідчить про перевищення та зловживання владними повноваженнями. Відповідні правопорушення слідчих ГСУ МВС України мають ознаки кримінальних правопорушень за ст. 364, 365 КК України.

Так у листах заступника начальника ГСУ МВС України Г.М. Мамки, заступника начальника управління ГСУ МВС України Д.С. Бута, начальника відділу ГСУ МВС України М.В. Лисько, заступника начальника відділу ГСУ МВС України А.М. Полєна, слідчих О.С. Фаренюка, С.О. Яковлєва, які незаконно посилаються на норми ст. 36 КПК України та надають доручення органам митниці не проводити розмитнення імпортних вантажів.

За всіма зазначеними незаконними листами у подальшому так і не було виявлено відповідних порушень, та до державного бюджету не надійшли відповідні кошти. Зазначені відомості містяться у вигляді табличної інформації(приклад по Одесі), яка була надана від усіх територіальних митних органів України.

Також було виявлено декілька «схем», які застосовувалися слідчими ГСУ МВС України, включаючи керівництво ГСУ та заступника Г.М. Мамки стосовно розслідування кримінальних проваджень, які за результатом не призвели до поповнення державного бюджету та виявлення недоплат митних та податкових зборів збоку підприємств.

«Схема 1»: Провадження відкривається ГСУ МВС за ст. 212 КК України(підслідність ДФС), потім об’єднується з провадженням за ст. 364, чи 366 (підслідність МВС) та розслідується ГСУ МВС України. Всі питання у ГСУ стосуються митних справ та заниження вартості митних зборів, що не є компетенцією МВС в загалі. Слідчі ГСУ МВС надають вказівки митним органам не проводити розмитнення вантажів та надавати інформацію стосовно майбутніх розмитнень та повідомляти про це слідчим на їх увага ! особисті мобільні номери телефонів.

За всіма такими випадками у подальшому підозри ГСУ МВС не підтвердилися та держава отримала від такої «кропіткий» праці ГСУ 0 грн. по всім митницям за всіма відповідними кримінальними провадженнями ГСУ МВС в період 2014-2015 р.(це є в зведених таблицях митниць).

«Схема 2»: Провадження відкривається за ст. 190, 191, 205(підслідність МВС) та в ході "збирання доказів" слідчі ГСУ МВС звертаються з тими же листами як і у «схема 1». Встановлено, що за багатьма випадками, коли провадження відкриваються стосовно компанії Х, обшуки митних складів та перевірки товарів проводяться у фірми Y. Таж сама історія з X та Y стосується вказівок митним органам попереджувати слідчих ГСУ МВС про майбутні митні оформлення та додаванням до митної бази ризикованих фірм.

В кінці кінців за даними митниць – завжди всі підозри ГСУ не підтверджуються, листи відкликаються та держава отримує за це 0 грн. в дохід. Відповідні листи направлялися у тому числі і нинішнім керівником ГСУ МВС Вакуленком та його заступником Мамкою.

Листом підлеглого Мамки та Вакуленка - керівником управління ГСУ МВС Бутом Д.С. до Одеській митниці від 02.07.2015 №13/1/2-14101/1 - були відкликані всі попередні листи слідчих ГСУ до митних органів стосовно блокування, не проведення розмитнення та внесення до систем ризику окремих компаній імпортерів, які визначали у свої листах слідчі ГСУ МВС.

Надається перелік слідчих ГСУ МВС, які направляли листи до митних органів ДФС України за зазначеними схемами:

Бенюх В.В., Фаренюк О.С. , Харкевич В.П. , Громадський О.А. , Яковлєв С.О. , Бут Д.С. , Хіміч С.В. , Паршаков С.М. , Черненко О.О. , Шевчишен А.В. , Пилипчук К.А. , Колесник Є.В. , Крютченко В.О. , Чинчин М.М. , Славова Н.Р. , Полєно А.М. , Чмир А.А. , Видринська О.А. , Макогон В.А. , Мамка Г.М. , Лисько М.В. , Поліщук А.М. , Однолєток О.С. , Сачук Г.І. , Сотнікова Р.Я. , Яковлев С.О. , Троніц І.М. , Вакуленко О.Ф. , Любезніков Д.О., Терещенко С.М.

Також хочу зупинитися на особі слідчого слідчої групи ГСУ - Терещенко С.М.

В листах, що надаються, за кримінальним провадженням № 12015000000000236 слідством був визначений перелік підприємств, які здійснювали фіктивну діяльність, проте за зазначеним переліком були відсутні підприємства ТОВ «А-ДАН», ТОВ «Нікспецторг», ТОВ «Оптіма кабель». Проте саме стосовно цих підприємств ГСУ МВС України надало доручення стосовно надавати інформацію стосовно майбутніх розмитнень.

Пізніше деяке майно ТОВ «А-ДАН», яке розмитнювалося було вилучено ГСУ МВСУ в якості речового доказу у провадженні та в подальшому слідчий Терещенко С.М. незважаючи на наявність рішення суду відмовлявся повертати власнику вилучене майно.

За фактом невиконання рішення суду стосовно Терещенко С.М. ГПУ було відкрите кримінальне провадження № 42015000000002016 від 29.09.2015.

09.12.2015 відповідний перелік з чисельними документальними доказами був направлений на адресу голови Нацполіції Украйни Хатії Деканоїдзе, до керівництва МВС України та до атестаційної комісії. Враховуючи великий обсяг – скачати матеріали можливо за посиланням.

Починаючи с 09.12.2015 жодний з цих слідчих до моменту 22.12.2015, коли їх шеф особисто очолив атестаційну комісію не запрошувався до переатестації. А це свідчить про те, що був розроблений план захисту таких цінних та корисних у фінансовому сенсі кадрів.

Наразі за неділю що залишилася до кінця переатестації дехто запланував скопом провести через комісію 33 слідчих ГСУ, які два роки знущалися над підприємцями.

Проте цього не буде ! – відповіддю громадського суспільства є публічність. І навіть якщо ти є другом поважних людей проте порушував закон – це не є приводом бути переатестованим до лав Національної поліції України.

Виктор Неганов Виктор Неганов , Голова громадської організації "міський рух на захист прав громадян "Народний Контроль", кандидат юридичних наук
Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook, Twitter і Telegram