ГлавнаяОбществоЖизнь

МільйоМер

Секрет успіху пересічного українського мільйонера - нажитися на лохові. Неважливо, хто ним виявиться: партнер по бізнесу, закордонний інвестор чи звичайнісінький споживач. У випадку із книжкою Леоніда Черновецького «Як стати мільйонером» у цьому «почесному» статусі - читачі та розповсюджувачі.  

Сергей Руденко Сергей Руденко , журналист
МільйоМер

Скажу відверто: мені шкода 36 гривень 90 копійок, які я два тижні тому віддав за «Мільйонера» Черновецького. Хоча тепер цю книжку у кіосках продають за 120 (!) грн. Зауважте: за цей час книжка не стала бестселером, її не рвуть на шматочки вдячні читачі. Все значно простіше і банальніше: як кажуть самі продавці, кожну «точку», яка розповсюджує друковану продукцію, просто змусили викупити 10 книг за ціною 99 грн. А тепер помножте цю суму на тираж у 15 тис. екземплярів. От вам ще майже півтора мільйони гривень Леоніда Черновецького.

Нове творіння столичного мера, яким він так вихвалявся минулого тижня перед журналістами, насправді є звичайнісінькою мильною булькою.

Дві третини книжки - законопроекти, які колись Леонід Михайлович ініціював як народний депутат. Три сторіночки оспівування бізнес-талантів київського мера у виконанні політиків - Анатолія Матвієнка, Віталія Кононова, Владислава Лук´янова (о, цей знає, про що говорить!) etc.

Решта - рецепти мільйонерства від Черновецького. Частину із них варто процитувати окремо (мовою оригіналу):

«Бизнесмен всегда должен чувствовать, на кого ему поставить из своих партнеров».

«Бизнесмен - это честный человек. И принцип быть честным - это то, что вполне свойственно любому человеку... Бизнесмен никогда не должен иметь дело ни с бандитами, ни с другими «крышами» - это тоже очень важно».      

«Можно торговать пирожками, можно конфетами, если это системно, если это формализовано. Или чем-то иным, но не нефтью».

«Бизнес не может быть успешным при наличных деньгах».

«Формализация бизнеса - это важная составляющая любого большого бизнеса. Я могу сказать, что зарабатывается сложно только первый миллион. А дальше они сыплются просто один за другим. Не деньги идут к деньгам - миллионы идут к миллионам».

«Самые распространенные ошибки новичков - набирать родственников и друзей в бизнес... Я думаю, что совершил большую ошибку, когда однажды стал заниматься определенными видами бизнеса вместе с женой...»

Словом, ті, хто писав книжку мерові, напевно, почуваються справжніми Колумбами.

Є у книзі й кілька неймовірних історій. Наприклад про те, як магазин у столичному Будинку учителя, який «тримав» Черновецький, давав щодня по $30-50 тис. на початку 90-х років. Або - як наприкінці 80-х за одну юридичну консультацію Черновецький отримав $25 тис., хоча керівник фірми, якому він давав поради, наполягав на гонорарі у $50 тис.

Ну от, власне, і все.   

Як Черновецький став мільйонером, я вже зрозумів. А от як іншим ними стати  - ні.

Сергей Руденко Сергей Руденко , журналист