Верховна Рада прийняла закон про автоматичний габаритно-ваговий контроль за допомогою комплексів зважування вантажівок у русі (Weight-in-Motion).
Відповідний законопроєкт №1047 у середу проголосували в обох читаннях. Під час фінального голосування його підтримав 331 депутат.
"Укравтодор" уже підписав контракт з українсько-канадським консорціумом компаній, який передбачає встановлення в Україні перших WiM-комплексів. У рамках реалізації цього проєкту заплановано встановити шість WiM-комплексів на під'їздах до Києва на міжнародних дорогах. Наприкінці серпня почалися будівельно-монтажні роботи з установлення перших комплексів; вони будуть розміщені на автомобільній дорозі М-06 Київ-Чоп. До кінця 2019 заплановано встановити і запустити всі шість комплексів.
Згідно з пояснювальною запискою до прийнятого законопроєкту, прийняті зміни законодавчо вводять можливість автоматичної фіксації порушень, пов'язаних з відсутністю дозволів на перевезення вантажів з перевищенням вагових або габаритних обмежень.
За перевищення габаритно-вагових норм на рівні 5-10% буде накладатися штраф у розмірі 500 неоподатковуваних мінімуму доходів громадян; 10-20% - 1000 мінімумів; понад 20% - 2000 мінімумів.
Відповідальність за порушення нестиме власник автомобіля.
Нагадаємо, перші WiM-комплекси будуть встановлені біля Києва в шести місцях на основних трасах М-01 (Київ - Чернігів - Нові Яриловичі), М-03 (Київ - Харків - Довжанське), М-05 (Київ - Одеса), М-06 (Київ - Львів - Чоп), М-07 (Київ - Ковель - Ягодин). У чотирьох локаціях заміри здійснюватимуть в обох напрямках руху, у двох - тільки в бік Києва.
Згідно з планами "Укравтодору", система WIM повинна стати частиною загальної системи ІТС (інтелектуальні транспортні системи), яку почнуть втілювати у 2019 році. Вона включає Traffic Control (контроль трафіку), Automatic Speeding Control (автоматичний контроль швидкості), Tolling (контроль руху вантажівок і збору оплат від вантажівок), WiM (зважування вантажівок у русі).