«Вейн МакГрегор перетворює історію свого життя на танець. У заворожливому, неповторному шоу, що ґрунтується на генетичному коді автора», —The Guardian
«Невтомний експериментатор, який постійно розширює межі своєї аудиторії, творчості й самого себе" — New York Times

Чи спроможна людина донести іншому історію власного життя? Впродовж 25 років безперервної творчості британський хореограф і режисер Вейн МакГрегор за допомогою тілесного осмислення досліджує життя і можливості просторового руху.
Завдяки новаторському підходу танцюрист-інтелектуал у корені змінив вигляд сучасного танцю і в такий спосіб заслужено отримав міжнародне визнання. У 2006-му він став запрошеним хореографом-резидентом королівського балету «Ковент-Гарден» і першим адептом контемпорарі серед усіх, хто будь-коли очолював цей пост. МакГрегор ставить хореографію для провідних балетних труп світу — Паризька опера, NDT, Нью-Йорк Сіті Балет, Ла Скала, Большой Театр. Експериментує зі сплетінням жанрів та дослідженням нових територій — від постановок для драматичного театру, опери і кіно («Гаррі Поттер і Кубок Вогню», «Фантастичні звірі і де їх шукати», «Тарзан. Легенда») до відеокліпів (Radiohead, Thom Yorke, The Chemical Brothers) і показів мод. У 2011 році МакГрегор став кавалером ордену Британської імперії за заслуги в галузі танцю.
2017 року в доробку танцюриста появився балетний спектакль «Автобіографія» — абстрактний роздум про життя і творчість поза часом. І, мабуть, найінтимніший серед усіх творів МакГрегора. У центрі уваги хореографа — тіло, що виступає архівом, створеним з хореографічних портретів, міцно пов'язаних разом науковою розшифровкою власного геному автора-постановника.

Через природний код, мемуари та особисті спогади МакГрегор транслює хореографічну думку у фізичний простір. Танцюристи інтерпретують образ і фірмову тілесну мову автора, вибудовуючи кожен рух на межі ламаних гострих кутів і безтілесної плинності, а також наслідують здатність трансформувати їх на граничній швидкості.
У міру того, як посилювалася пристрасть хореографа до руху і технічних можливостей тіла, МакГрегор став усе частіше залучати до експериментального діалогу представників різних художніх і наукових областей — таким чином вивчаючи процеси пізнання й інтерпретації творчості. Так уперше в історії світової хореографії серед співавторів спектаклю — провідні генетики світу, які розшифрували повну послідовність геному МакГрегора.


Наукова складова резонує з множиною творчих елементів. Автором музики виступила електронна продюсерка Jlin (Джейлін). Колись робітниця металургійного комбінату, а нині згадувана Resident Advisor і Rolling Stone («Найбільш обговорюваний молодий електронний музикант Америки»), вона знайшла своє покликання у творчості, переосмисливши жанр футворк. Дебютний альбом артистки «Dark Energy» (2015) не лише переступив його тісні стилістичні рамки, а й створив кардинально новий напрям усередині жанру. Музика Jlin подібна до звукової архітектури, присвячена пізнанню ритму і безлічі його інтерпретацій. А фірмове звучання межує між почуттями ейфорії й нищівної люті.

Балет «Автобіографія» постійно оновлюється; порядок танцювальних номерів алгоритмічно зібраний з 23 хореографічних епізодів, що розкриваються унікально на кожному спектаклі.
29 і 30 березня Вейн МакГрегор уперше представить «Автобіографію» очам українських глядачів у МЦКМ "Жовтневий".