«Ціна» такого фінансово необґрунтованого та політичного рішення для Пенсійного фонду у 2018 році становила 15,5 млрд грн, з яких:
- 4,8 млрд грн прострочена заборгованість Пенсійного фонду станом на 01.01.2019 за позики 2018 року (відповідно до законодавства ці кошти мали бути повернути у 2018 році);
- 10,7 млрд грн – додаткове пряме фінансування Пенсійного фонду, яке було надано у грудні 2018 року за рахунок змін в Закону України «Про Державний бюджет України на 2018 рік».
Ці фактори формують вихідні умови для виплат пенсій у січні 2019 року.
У першій половині січня, пенсії виплачувалися переважно за рахунок коштів державного бюджету. Станом на 11 січня з державного бюджету було перераховано повністю місячну суму пенсійних виплат у розмірі 14,3 млрд грн. Це відбулося щоб не допустити затримок у виплаті пенсій, оскільки:
- в першій половині місяця, зазвичай, спостерігаються низькі надходження від ЄСВ. За цей період ПФ отримав 7,5 млрд грн (на 1.2 млрд грн більше минулого року. Одна з причин – збільшення мінімальної заробітної плати);
- в Пенсійного фонду існувала прострочена заборгованість за позики попереднього періоду і Державне казначейство, в автоматичному режимі, списувало надходження від ЄСВ на погашення заборгованості.
Пенсійний фонд до 14 січня погасив свою прострочену заборгованість 2018 року. Проте, починаючи з 11 січня уже отримав нові позики на 5,1 млрд грн. Отримання позик ПФ в першій половині січня є стандартною процедурою для ПФ. Таким чином, він компенсує касові розриви між своїми надходженнями та видатками.
Ще однією особливістю січня цього року є те, що у попередні роки, пенсійні виплати січня виплачувалися у грудні місяці (10 млрд грн). Таким чином, зменшуючи січневі пенсійні виплати та надаючи пенсіонерам кошти до новорічних свят. Цього року такого не відбулося.