Згідно з науково обґрунтованими нормами - організму, який росте, необхідно 10-12 годин на тиждень рухової активності.
Найпростіші підрахунки показують, що сучасний школяр не виконує і п’ятої частини вимог рухового режиму.
Тобто, двох-трьох уроків фізкультури на тиждень вочевидь недостатньо, і таке становище негативно позначається на розвитку та здоров’ї дітей.
Про недостатній рівень фізичної активності сучасного школяра свідчить, зокрема, і те, що не більше 5-10 % наших учнів виконують мінімальну вікову норму фізичної активності розвиваючого характеру.
Серйозність проблеми підтверджує зіставлення багатьох факторів:
- поступове «згасання» протягом останніх десятиліть належної уваги суспільства до питань фізичного розвитку підлітків, особливо хлопчиків, у середніх навчальних і позашкільних закладах;
- зміна ціннісних орієнтирів підлітків та істинно «позитивних» традицій, нав’язування зовнішніх помилкових цінностей;
- фактичне знищення у нашій державі загальної системи фізичного виховання підростаючого покоління, відсутність пропаганди здорового способу життя та престижності бути просто фізично розвиненим;
- перетворення заняття спортом виключно у можливе джерело доходу та інші.
Національна Академія Медичних Наук України б’є на сполох:
1) про збільшення захворюваності дітей шкільного віку за останні десять років майже на третину (27%).
2) про те, що лише у 7% (зверніть, будь ласка увагу на цю цифру!) - лише семеро із ста школяриків мають задовільний функціональний стан організму.
Дорогі батьки, ваші діти є серед цих семи?
Наведені дані дають чітку відповідь на проблемне запитання: «Так у нас завищені нормативи з фізвиховання чи все-таки слабкі діти?»
Звичайно, малорухливий спосіб життя - це не єдина причина таких вражаючих даних, але вона - одна з головних. Тому що на першому місці у школярів стоять захворювання опорно-рухового апарату. І причина цьому - недостатнє або неправильне фізичне навантаження.
До групи ризику, у першу чергу, потрапляють відмінники, які більшу частину часу витрачають на заняття з базових предметів.
Тим паче, що часто ліцеї з поглибленим вивченням тих чи інших предметів збільшують їх години якраз за рахунок… уроків фізичного виховання.
Ми з вами знаємо, що для зміцнення здоров’я людини у світі немає жодної повноцінної альтернативи фізичній активності.
Тож ми пропонуємо - тут доречніше було б сказати - повернути - практику проведення у школах фіззарядки та фізкульт-хвилинок між уроками.
Ця пропозиція не потребує додаткових фінансових затрат. Фахівцями у галузі фізіології та гігієни розроблені комплекси вправ для дітей різних вікових категорій, які певною мірою нівелюють шкоду від їхнього малорухливого способу життя.
До того ж, фізкульт-хвилинки проводяться у веселій ігровій формі, супроводжуються потішними віршиками.
Дітки з великим задоволенням виконують і засвоюють ці вправи, і не виключено, що будуть ними користуватися і в дорослому - часто також малорухливому - житті.