Закон було підтримано міжнародними інституціями, експертним середовищем, фахівцями та ліцензіатами, що долучалися до його розробки. Документ визначив завдання, функції та повноваження національного Регулятора - створив засади для функціонування незалежного органу, який має забезпечити професійний моніторинг та регулювання енергетичних ринків та сфери комунальних послуг, створити умови для конкуренції.
Незалежний Регулятор повинен захищати права споживача від постачальників-монополістів, унеможливити несправедливість та утворення будь-яких корупційних проявів, які могли б призвести до негативних наслідків, як для громадян, так і для держави. Але нині маємо ситуацію, коли немає жодного громадянина України, жодної української родини, кого б влаштовували рішення, які приймає незалежний Регулятор.
Регулятор має склад, який був визначений до прийняття Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг», але відповідно до якого, має бути оновлений. Тому необхідним наступним кроком повинен стати терміновий запуск процедури ротації членів Національної комісії. Несвоєчасне проведення ротації членів НКРЕКП може призвести до загострення соціальної напруги, стане негативним сигналом для інвесторів, може спричинити невиконання євроінтеграційних зобов’язань України та гальмування реформи енергоринку.
Законом передбачається повне оновлення складу комісії у три чітко регламентовані етапи. А саме: три члени комісії повинні бути замінені не пізніше шести місяців із дня набрання чинності Закону, два - не пізніше дванадцяти, а повний склад комісії - оновитися не пізніше вісімнадцяти місяців, включно з Головою. Отже, перший етап має відбутися до 26 травня. Окрім строків, також регламентовано процедуру ротації членів Національної комісії. Для цього необхідно створити Конкурсну комісію з добору кандидатів на посади членів НКРЕКП, до складу якої увійдуть п’ятеро осіб, яких ухвалить Верховна Рада. Зокрема, це - дві особи, яких визначає Президент; дві особи, визначені Верховною Радою; одна особа, названа Кабінетом Міністрів України. Парламент визначає членів Конкурсної комісії за поданням двох профільних Комітетів, які у свою чергу, приймають рішення щодо кандидатур членів Конкурсної комісії, запропонованих для обрання, на основі пропозицій депутатських фракцій.
12 квітня спільно з колегами у Комітеті ми затвердили кандидатуру до складу Конкурсної комісії з добору кандидатів на посади членів Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, відповідно до отриманих пропозицій від фракцій та груп у Верховній Раді Україні.
Згідно з чинним Законом, членами Конкурсної комісії можуть бути тільки особи, які мають повну вищу освіту, бездоганну ділову репутацію, високі професійні та моральні якості. Склад і робота самої Конкурсної комісії має бути чесною та прозорою. Для цього її засідання проводитимуться у формі відкритих слухань та будуть забезпечені відео- та аудіофіксацією, а також трансляцією в режимі реального часу на офіційних веб-сайтах Президента та Верховної Ради України. На цих ресурсах для широкого загалу публікуватимуться протоколи засідань.
Таким чином має бути запущено прозорий, конкурентний, професійний і об’єктивний процес визначення кандидатур на посади членів незалежного Регулятора, що дасть можливість ухвалювати правильні та об’єктивні, націлені на інтереси громадян України рішення.
Новий склад регулятора має бути професійним, об’єктивним та неупередженим, повинен сконцентрувати свої зусилля на забезпеченні балансу інтересів споживачів, суб’єктів господарювання у сфері енергетики для забезпечення енергетичної безпеки та європейської інтеграції ринків електричної енергії та природного газу України.
В секторі енергетики накопичилося дуже багато проблем. Для їх поступового розв’язання необхідно приймати важливі рішення для галузі – одним із них є запуск процесу ротації членів НКРЕКП.