В розпорядження Громадської організації «Всеукраїнське об'єднання «Антикорупційний блокпост» потрапила інформація про можливе порушення Закону України «Про очищення влади» посадовою особою державної організації у віданні Міністерства, яка своїми рішеннями, діями та бездіяльністю завдає шкоду економічним інтересам держави.
Так, відповідно до даних з Єдиного державного реєстру осіб, щодо яких застосовано положення закону України «Про очищення влади» в.о. керівника Інспекції з питань підготовки та дипломування моряків Буланович Павло Георгійович значиться, як особа, перевірка стосовно якої встановила недостовірність відомостей про наявність майна (майнових прав), зазначених у поданій нею за попередній рік декларації про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру (ч. 8 ст. 3 Закону України «Про очищення влади») зі встановленням обмеження займати посади щодо яких здійснюється очищення влади терміном на 10 років.
Озброївшись даною інформацією, громадська організація звернулась із вимогою до Міністерства інфраструктури України перевірити відповідність призначення Булановича П.Г. виконуючим обов’язки керівника Інспекції. Відповідь центрального органу виконавчої влади на жаль довела правильність висловлених вище тез щодо різних швидкостей з якими рухається законодавча ініціатива і її виконання.
У своєму листі транспортні посадовці зазначають, що Міністерство не включено до переліку суб’єктів надання адміністративних послуг, розміщеному на Єдиному державному порталі адміністративних послуг Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, тому вимоги Закону України «Про очищення влади» (люстрації) до керівників державних підприємств, які належать до сфери управління Мініфраструктури, не застосовуються. Таким чином маємо ситуацію, коли один центральний орган виконавчої влади спробував перекласти вагу і всю комплексність люстраційних процесів, а також свою відповідальність на інтернет-сторінку іншого.
Разом з тим, Мінінфраструктури у своє виправдання зазначило, що 10 жовтня 2016 року було оголошено конкурс на заміщення вакантної посади керівника Інспекції з питань підготовки та дипломування моряків.
Парадокс полягає у тому, що відповідно до абзацу другого пункту 2 Порядку проведення конкурсного відбору керівників суб’єктів господарювання державного сектору економіки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 вересня 2008 року №777 перед оголошенням конкурсного відбору або на період проведення конкурсного відбору суб’єкт управління на строк, який не може перевищувати трьох місяців, тимчасово покладає виконання обов’язків або призначає виконуючого обов’язки керівника підприємства з державного сектору економіки. Водночас, згідно з Наказом Мінінфраструктури України від 3 жовтня 2016 року №143-О Буланович Павло Георгійович виконує обов’язки керівника Інспекції з питань підготовки та дипломування моряків вже більше 6 (шести) місяців.
Окрім цього, відповідно до частини третьої статті 3 Закону України «Про адміністративні послуги» до адміністративних послуг також прирівнюється здійснення передбачених законом дій, у результаті яких суб’єкту звернення, а також об’єкту, що перебуває у його власності, володінні чи користуванні, надається або підтверджується певний юридичний статус та/або факт. Відповідно до Наказу Міністерства транспорту України від 17 жовтня 2001 року № 693 «Про затвердження Положення про Інспекцію з питань підготовки та дипломування моряків» до основних завдань інспекції серед іншого належить підтвердження кваліфікації моряків і підтвердження дійсності документів моряків, що засвідчують їх кваліфікацію. Інспекція також веде реєстр усіх перелічених вище документів, виданих на території України.
Враховуючи той факт, що Міністерство інфраструктури України координує зокрема діяльність Державної авіаційної служби, Державної служби автомобільних доріг і вищезгаданої Інспекції з питань підготовки та дипломування моряків, які є безпосередньо суб’єктами надання адміністративних послуг з точки зору чинного законодавства, дія Закону України «Про очищення влади» поширюється як на перелічені центральні органи виконавчої влади та державні організації, так і саме Міністерство.
Отже на прикладі Інспекції з питань підготовки та дипломування моряків продемонстровано те, наскільки грубо та цинічно ігнорується чиновниками найвищого рівня норми Закону України “Про очищення влади”. Не дивлячись на сотні інтерв'ю, що роздає Міністр інфраструктури Омелян та позиціювання себе, як “прогресивного реформатора” він залишається професійним бюрократом, що чіпляється за формальності, щоб розставляти на посади професійних корупціонерів.