Нинішня кампанія виборів президента США – перша, в якій зовнішні інформаційні ресурси відіграють досить вагому роль. Йдеться передусім про російську пропаганду, інструментарій якої за останні чотири роки значно розширився. Про це заявив директор політичних програм Інституту Горшеніна Євген Курмашов, який перебуває у США в рамках візиту делегації Інституту.
«Сьогодні можна констатувати, що російські медіа-ресурси, які працюють на західну і, зокрема, на глядацьку аудиторію США, не тільки у вигідному Кремлю ключі інтерпретують події на пострадянському просторі та у світі, а й реально впливають на процес президентської виборчої кампанії», - підкреслив він.
За його словами, передусім йдеться про канал Russia Today, який практично в режимі реального часу висвітлює кампанію виборів президента США і на сьогодні вже покриває аудиторію, яку можна порівняти з аудиторіями багатьох інших американських мовників. Також йдеться про численні інформаційні сервіси RT, починаючи від їхнього новинного сайту і закінчуючи роботою акаунтів RT у найбільш популярних соціальних мережах.
«У ці дні, що залишилися до президентських виборів, ми, перебуваючи у США, дуже багато спілкуємося з представниками обох політичних таборів, серед яких є і визнані медіа-фахівці, і практично від кожного чуємо ті чи інші оцінки роботи російських медіа-ресурсів в американському медіа-полі. Професійні оцінки найчастіше високі. Політичні - радше навпаки. Втручання російських пропагандистів в інформаційне поле США - вже доконаний факт, який мало хто заперечує. Багато наших співрозмовників зазначають, що Russia Today підкуповує глядача, перш за все, своєю подачею, яка, на перший погляд, видається більш об'єктивною, ніж та, яку американському глядачеві пропонують традиційні американські телекомпанії, ефір яких неабияк переповнений пропагандою обох штабів», - сказав Євген Курмашов.
Російський медіа-пул працює з американською аудиторією більш тонко, зазначає експерт.
«Тут немає очевидних посилів, що їх розганяють штаби кандидатів у президенти, тут більше думок, більше незалежних оцінок, багато знайомих облич американських ведучих, але, разом з тим, спрямованість роботи більш протрампівська, відзначають наші співрозмовники з табору демократів. А в ситуації настільки близьких за рівнем рейтингів двох кандидатів будь-який чинник може схилити на користь одного з них. Це може бути і фактор російського інформаційного впливу, силу і технологічність якого сьогодні вже важко заперечувати», - додав директор політичних програм Інституту Горшеніна.
За словами Євгена Курмашова, завойовуючи крок за кроком авторитет і довіру американських глядачів, створюючи в цілому цікавий і зовні незалежний від внутрішніх американських розкладів інформаційний контекст, Russia Today подає багатомільйонній аудиторії США абсолютно спотворені і часто недостовірні новини про ситуацію на пострадянському просторі і, зокрема, про Україну.
«Глядачі, які пішли з традиційних американських "кнопок" через їхню надто очевидну політичну ангажованість, усе частіше дивляться на ситуацію в Україні крізь призму російських інформаційних ресурсів, які працюють у США і щомісяця нарощують аудиторію. Альтернативної пропозиції в інформаційному полі практично немає. Американці серйозно стурбовані виробленням контрзаходів. Однак до закінчення виборів це питання, очевидно, буде на паузі», - резюмував Євген Курмашов.