За цією гучною назвою ви, нажаль, не знайдете цілісний комплекс реформ по підтримці малого та середнього бізнесу, розроблений новим антикризовим урядом, з двох причин. Перша – цей законопроект внесений ще 07 червня 2013 року урядом Азарова, а як ви знаєте уряд Миколи Яновича не дуже переймався питанням розвитку бізнесу. Друга – безпосередньо сам зміст закону. Саме про нього докладніше.
Фактично у прийнятому законі міститься лише два моменти на які потрібно звернути увагу. Перший - скасування обов’язковості печаток. Наразі в чинному законодавстві встановлена обов’язкова вимога для юридичних осіб приватного права по використанню печатки. Після внесення змін до деяких законодавчих актів України така вимога більше не є обов’язковою, а носить добровільний характер. Тобто тепер можна не отримувати печатку в дозвільних органах системи МВС, не обов’язково посвідчувати договори, довіреності та копії документів печаткою підприємства, тощо. З однієї сторони це спрощує процедуру відкриття бізнесу та його ведення, а з іншої це створює додаткову спокусу для рейдерів. Адже раніше для здійснення захоплення підприємства необхідно було заволодіти печаткою, тепер можна обійтися і без неї. Ще це бонус для шахраїв, що займаються підробленням документів для здійснення юридично значущих дій від імені підприємства, бо підробити печатку було легко, а наразі зовсім нетреба.
Другий момент – це скасування реєстраційного збору за проведення державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб підприємців. Раніше цей збір становив: для юридичних осіб 10 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (170 грн.) для фізичних осіб підприємців 1 неоподатковуваний мінімум доходів громадян (17 грн.). Наразі реєстраційний збір потрібно сплачувати лише за внесення змін до реєстраційних документів, але ці ставки не змінилися.
Ще законопроектом пропонується внести зміни до статті 8 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців» виключивши необхідність засвідчення електронних документів, які подаються для проведення державної реєстрації, електронним цифровим підписом. При цьому у законопроекті не визначено, яким чином та в який спосіб буде здійснюватись ідентифікація особи – заявника. Таким чином виникає деяка правова невизначеність.
Крім цього законопроектом вносяться зміни до Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг», якими передбачено виключити положення про те, що електронний підпис є обов’язковим реквізитом електронного документа, а також пропонується замінити обов’язковість перевірки цілісності електронного документа шляхом перевірки електронного цифрового підпису можливістю такої перевірки.
Ось і всі «покращення».