Служба автомобільних доріг у Запорізькій області у вівторок підписала контракт з турецькою компанією Onur Taahhut Tasimacilik Insaat на будівництво моста в Запоріжжі.
Церемонію транслювали у прямому ефірі на Youtube-каналі Кабінету Міністрів.
"Ми очікуємо, що реально роботи почнуться вже з наступного тижня. Термін угоди, яку сьогодні підписали, розрахований на чотири роки, але в нас є внутрішній термін. Сподіваюся, що підрядна організація його витримає. Ми очікуємо, що це буде близько двох років", - сказав під час церемонії голова "Укравтодору" Олександр Кубрак.
Він підкреслив, що Onur - компанія з репутацією, і для неї цей міст буде "іміджевим проєктом".
"Хто з вас знає, яка компанія займається будівництвом Подільсько-Воскресенського моста [в Києві]? Ну, Шулявський шляхопровід, мабуть, усі знають", - пожартував Кубрак.
Він висловив надію, що держава, своєю чергою, буде вчасно фінансувати будівництво. Загальна вартість робіт - 11,918 млрд гривень (з ПДВ), на сьогодні вже виділено близько 1,250 млрд гривень.
Нагадаємо, зараз правий і лівий берег Запоріжжя пов'язані між собою мостами Преображенського (мостовий перехід, що йде через Хортицю) і дамбою ДніпроГЕС. Також з правого берега на Хортицю веде арковий міст, на лівий берег потім потрібно їхати через міст Преображенського.
Будівництво нового моста через Дніпро в Запоріжжі паралельно мостам Преображенського почалося ще в 2004 році. Заклав капсулу тодішній прем'єр України Віктор Янукович. Планувалося, що будівництво завершиться до кінця десятиліття, але проєкт перетворився на багаторічний "недобуд".
Улітку 2019 року на об'єкт приїжджав президент Володимир Зеленський, а восени - прем'єр-міністр Олексій Гончарук. Останній пообіцяв за рік-півтора збудувати один бік моста. Це дозволить пустити рух транспорту по новому мосту в один бік у три смуги, а по мосту Преображенського - в інший.
На завершення всіх необхідних робіт буде потрібно близько чотирьох років.
Гончарук сказав, що роботи на мосту відновляться навесні 2020 року.