Компанії та підприємства, що працюють в Україні, уже відчули негативний ефект від попередніх ініціатив залізничного держмонополіста ПАТ "Укрзалізниця" у сфері тарифної політики. Про це йдеться в листі Європейської бізнес-асоціації ЄБА та адресованому в.о. генерального директора УЗ Євгену Кравцову й голові Державної регуляторної служби України Ксенії Ляпіній, повідомляє "Мінпром". Зокрема, з 31 жовтня 2017 року на 15% підвищено тариф на вантажоперевезення, з 19 лютого змінено процедуру визначення олати за використання вагонів УЗ - внаслідок чого витрати вантажоперевізників зросли на 30-35%.
В обох випадках втрати бізнесу від ініціатив УЗ оцінюються ЄБА по 6,5 млрд грн. Далі з 27 липня УЗ ввела нові ставки за використання своїх вагонів - що призвело до втрат бізнесу на 1,3 млрд грн. Таким чином загальний тариф на вантажоперевезення вже зріс на 25%, за оцінками ЄБА.
"На нашу думку, це не узгоджується із задекларованими намірами про мораторій на подальше підвищення тарифів 2018 року", - наголошують у Європейській бізнес-асоціації.
На її думку, нові пропозиції УЗ про уніфікацію тарифів на перевезення різних видів вантажів є ще одним кроком на шляху перманентного підвищення тарифів держмонополістом.
Зазначається, що через це витрати українських підприємств на перевезення залізорудної сировини зростуть на 350 млн грн на рік, на перевезення енергетичного вугілля - на 600 млн грн.
Загалом невиконання плану капітальних інвестицій і незбалансоване підвищення залізничних тарифів з боку УЗ вже обійшлося українській промисловості в додаткових 19 млрд грн. При цьому, отримавши колосальні додаткові кошти, держкомпанія, як і раніше, не може вирішити проблему з дефіцитом локомотивів для перевезення промислових вантажів, наголошують у ЄБА.
У зв'язку з цим Європейська бізнес-асоціація просить Державну регуляторну службу й "Укрзалізницю" оголосити мораторій на підвищення вантажних тарифів до створення національної комісії регулювання транспорту - незалежного органу, який регулюватиме тарифну політику, зокрема у сфері залізничного транспорту.