Львівські чиновники допустили недбалість при купівлі вживаних трамваїв з Берліна. Виявилося, що крім різниці в ширині трамвайних рейок в Берліні і Львові, існує ще й проблема з зупинками: на деяких трамваї чеського виробництва просто не можуть відчинити двері через те, що платформа розташована на рівні першої сходини трамвая.
Для вирішення цієї проблеми потрібно або знижувати платформи, або різати двері. Про це розповів керівник громадської організації "За якісний транспорт" Святослав Товстига, передає DW.
"І в державних будівельних нормах від 2001 року, і в "Правилах розміщення та обладнання зупинок міського електро- та автомобільного транспорту" йдеться про те, що посадочні майданчики, які розміщуються на проїжджій частині, слід облаштовувати підвищеними на 15-30 сантиметрів над поверхнею проїзної частини. А наші фахівці перестаралися і виставили 34-36 сантиметрів", - розповів він.
Крім того, за його словами, у Львові взагалі погано готувалися до прибуття німецьких трамваїв, оскільки відремонтували лише 12 візків, на які потрібно переставити вагони.
"У них було достатньо часу, але через неправильно організований процес Львів підготував мало, і тепер повинен замовляти модернізацію візків із зовні. На сайті державних закупівель оголошено пропозицію на капремонт 10 ходових візків трамвайних вагонів вартістю понад 5 млн гривень", - зазначив експерт.
У п'ятницю, 10 серпня, прокуратура Львівської області внесла до Єдиного реєстру досудових розслідувань відомості за фактом неналежного виконання посадовими особами Львівської міської ради та ЛКП "Львівелектротранс" своїх службових обов'язків при закупівлі 30 вживаних німецьких трамваїв.
"До Єдиного реєстру досудових розслідувань внесено відомості за фактом неналежного виконання посадовими особами Львівської міської ради та ЛКП "Львівелектротранс" своїх службових обов'язків при закупівлі 30 вживаних німецьких трамваїв, технічні характеристики яких не відповідають наявним в м Львів маршрутним лініях і платформ зупинок, за ознаками вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України - службова недбалість", - йдеться в повідомленні прес-служби прокуратури Львівської області.
Проведення досудового розслідування у вказаному кримінальному провадженні доручено слідчому управлінню ГУ Нацполіції у Львівській області.
23 липня львівське комунальне підприємство "Львівелектротранс" отримало перші три трамваї, які куплені у Берлінській муніципальній транспортній компанії за гроші ЄБРР.
Повідомлялося, що берлінські трамваї були у вжитку, але пройшли капітальний ремонт і обладнані сучасною електронікою. Це чеські Tatra 80-х років випуску. Вони споживають на 20-30% менше електроенергії, ніж такі ж трамваї з рідним обладнанням.
Передбачалося, що трамваї з Берліна будуть ходити на маршрутах №2 (Погулянка - Коновальця), №3 (Соборна - Княгині Ольги) і, можливо, №8 (Соборна - Вернадського).