ПТУ на місцеві бюджети. На цю тему писали вже всі: і причетні, і не зовсім. У будь-якому випадку в нинішніх умовах передати фінансування ПТУ на місцевий рівень фактично означає знищити цю важливу галузь. Бо навіть обласні бюджети, на прикладі тієї ж таки рідної Львівщини, не в змозі самостійно виконати це завдання. Проголосований законопроект 3830-3 – це лише початок шляху. Яким, до речі, Мінфін, як би топом'якше висловитися, не поспішає рухатися. Наміри рекомендувати накласти вето на цей закон – не зовсім схвальні. Як би не було, цю помилку – виправлено, і вірю, що закон ось-ось підпишуть.
Перевезення пільговиків на плечі місцевих рад. Так виглядає, що складаючи проект основного фінансового документу, цю статтю просто «забули». А у приватних розмовах представники Мінфіну навіть казали, що оскільки грошей на компенсацію перевезень пільговиків залишалось зовсім мало – трохи більше мільярда – краще взагалі не давати нічого. Як автор законопроекту 4024 розумію, що усі районні і обласні ради мали бути от-от взяті в облогу всіма – від Героїв АТО і до пенсіонерів. У чому тут полягав хидромудрий план Мінфіну – до кінця не зрозуміло. Закон, котрий відновлює субвенцію на відшкодування пільг, ми прийняли. «За» - 245, проте, як і у випадку з ПТУ, це лише початок.
Сподіваюся, що КМУ відмовиться діяти за сценарієм з ухваленим законом щодо профтехосвіти.
Відсутність державної підтримки вуглевидобувним підприємствам. Точніше – ліквідація джерела з держбюджету на часткове покриття витрат із собівартості готової товарної вугільної продукції. Цей принцип був вперше застосований, напевно, з середини 90-их років. Як і у випадку з ПТУ, обраний шлях мав призвести до повного колапсу вуглевидобувної галузі. Чому і кому це вигідно? Перефразовую простіше: хто і за чиїм нашіптуванням «забув» включити цю статтю до Держбюджету на 2016 рік? Замість «почуйте Донбас», тут мало що бракувало до «почуйте Львівщину», де в галузі працює біля 10 тис. працівників. Ну доля така наша, що видобуток вугілля газової групи за нинішнього рівня матеріальної оснащеності шахт і фінансових стосунків з Центренерго необхідно дофінансовувати. У зв'язку з тим, що це питання вужче стоїть для інших областей, темпи його вирішення не такі вже задовільні. Проте законопроект 3813, котрий відновлює «стрічку» на рівні 250 млн (крапля в морі, але це вже початок!!!), комітет з питань бюджету пройшов. Сподіваюся, стане невідкладним одразу після повернення з депутатських канікул, котрі проводимо на округах.
Звісно, хотілося б, щоб таких прорахунків урядової команди було менше. Бо тоді і менше питань виникало б до персонального складу Кабміну. Ну а поки – маємо що маємо. Фронт для виправлень ще дуже великий.