У зверненні запитував про реальні суми проведених та «завислих» платежів, кількість і реєстр платіжок з початку року та співвідношення виконання дохідної частини місцевих бюджетів до реальних проведених платежів ( весь текст ось тут) Тобто був намір оцінити реальні обсяги проблеми.Відповідь отримав несподівано швидко – начальник обласного відділення, безумовно, професіонал у своїй справі. Щоправда, більшість запитуваної інформації я так і не отримав. Потішив душу зворот : «…щодо надання даних про суму платежів з місцевих бюджетів у співвідношенні до надходжень до дохідної частини місцевих бюджетів, отриманих позик та інших показників, кількості зареєстрованих платіжних доручень, суми не проведених платежів та реєстру проведених платежів, то органи Казначейства, відповідно до своїх функцій та завдань, не здійснюють нагромадження такої інформації, а можуть надавати лише звітні дані, за формами, визначеними чинним законодавством та сформованими за допомогою наявного програмного забезпечення…» З цим ми звичайно розберемося, куди ж вони дінуться, але мова про інше.
Отже з кількох таблиць «глибина» проблеми з обслуговування наступна. Для професіоналів – мова виключно про видатки спеціального фонду. Розпис, людською мовою, видатки в межах області не пов’язані із зарплатами та енергоносіями і медикаменти, тобто дороги, благоустрій, будівництво, в межах року – 1 440 137 тис. Профінансовано, себто гроші надійшли і платіжні доручення лягли в «казну» - 422 791 тис. Зате касові видатки, себто реальне проведення платежів – 288 919 тис. Тобто «підвисло» - 133 884 тис або 32 відсотка. Якщо проаналізувати усю таблицю – всі можуть це зробити ось тут, то видно, що є рівні розпорядники коштів, у яких «підвисають» ті ж таки 30 % а є – «рівніші» - у яких проведення 100 %. З цього приводу у відповіді на звернення є ще й таке : «…станом на кінець дня 29.07.2013 року в органах Казначейства Львівської області на опрацюванні перебувають платіжні доручення, подані розпорядниками та одержувачами коштів місцевих бюджетів на загальну суму – 120,7 млн. грн., які будуть оплачені відповідно до встановленого у 2013 році регламенту проходження платежів…». Отже, є певний регламент, вищий за всі гарантовані Конституцією і законами України права місцевого самоврядування, який з нетерпінням очікуємо.
Тепер по зовсім невеселе. З одного речення у відповіді вбачається реальна глибина проблеми виконання дохідної частини місцевих бюджетів : «місцевим бюджетам області надано з єдиного казначейського рахунку короткострокових позичок на суму 1383,3 млн. грн. та середньострокових позичок на суму 60,0 млн. грн., з яких залишилися непогашеними 194,3 млн. грн. та 54,8 млн. грн….». Бюджетна діра досить успішної області, на середину року – 249 млн.грн. Деякі міста обласного значення можуть стати (чи вже стають) реальними банкрутами, (кому цікаво – ось тут і тут) 60 млн. грн.. середньострокової позики це вже 2/3 минулорічної суми, надворі липень, а значить - значить все дуже й дуже зле.
Висновок такий. Станом на кінець липня твердо констатуємо проблему у проведенні 30% платежів через казначейство, і реальні борги по позиках перед бюджетом на рівні 15% і вище по їх поверненню. Це до речі, не враховуючи «лагу» у вигляді строку дії платіжних доручень протягом 30 календарних днів з дня їх оформлення. Минулорічна тенденція у вигляді реальних проблем у вересні з проведенням платежів, не те що на рівні 70% як зараз, взагалі може зупинити будь яке життя у таких сферах як благоустрій, ремонт місцевих комунальних доріг і т.д. Звісно, під благими намірами турботи про виконання насамперед захищених статей видатків бюджету відповідно до ч. 2 статті 55 Бюджетного кодексу України.