«Для того, щоб зробити нову прокуратуру треба певний термін з алгоритмом змін», - заявляє ініціатор перенесення реформи прокуратури, народний депутат від БПП Юрій Луценко. Ця аргументація залишається актуальною ще з початку 90-х років і зараз залишається основним аргументом для відтермінування реформи прокуратури. Так були прийнято 2 закони проти яких висловлювались експерти Реанімаційного пакету реформ - 2665, 2666. А також відкладено законопроект, що пропонувався експертами РПР, №2404-1 щодо приведення у відповідність з європейськими стандартами, забезпечення перехідного періоду реформування органів прокуратури і усунення неузгодженостей, який був покликаний врегулювати проблеми призначення місцевих та регіональних прокуратур, формування органів прокурорського самоврядування, добору кадрів, а також забезпечить максимальну чисельність прокурорів на рівні 10000 осіб.
Не дивлячись на високу підтримку відтермінування реформи прокуратури найбільш складним для депутатів виявилось прийняття у І читанні законопроекту №2490 «Про державну службу». Час його розгляду в сесійній залі співпав із сесією Парламентської асамблеї Ради Європи, що суттєво зменшило кількість депутатів. Однак законопроект не було прийнято з першого голосування, не зважаючи на позитивні відгуки про законопроект більшістю виступаючих депутатів, а також В.Гройсманом, який будучи на посаді віце-прем’єр-міністра України - міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства, минулого року підтримав ініціативу розробки цього законопроекту. З огляду на відсутність достатньої кількості депутатів голова Верховної Ради змушений був оголосити 2 перерви і здійснити 11 сигнальних голосувань, щоб 20-ї спроби назбирати мінімальну кількість голосів «ЗА» - 226. До цієї цифри увійшли 13 депутатів з фракції Радикальної партії, 27 депутатів із Самопомочі, 13 позафракційних, 54 депутати з Народного форнту та 106 депутатів від Блоку Петра Порошенка. Інший законопроект, який стосується реформи публічної адміністрації - №2489 «Про службу в органах місцевого самоврядування» було прийнято вже більшою кількістю голосів - 232 «ЗА». Обидва законопроекти зареєстровані Кабінетом Міністрів України і пройшли довгу процедуру внутрішнього обговорення перед тим як вийти на голосування. Ними передбачається створення умов для підвищення престижності державної служби та служби в органах місцевого самоврядування, врегулювання статусу державного службовця, рівного доступу до державної служби, запровадження прозорого механізму прийняття на державну службу, створення Комісії з питань вищого корпусу державної служби, введення в дію ефективного механізму запобігання корупції, а також підвищення рівня соціального та матеріального захисту державних службовців.
Другою перемогою за тиждень став прийнятий у І читанні законопроект №1861 щодо трансфертного ціноутворення, який розроблено з метою удосконалити існуючу систему державного регулювання трансфертного ціноутворення, усунути суперечності, які негативно впливають на забезпечення реалізації податкової політики з урахуванням міжнародного досвіду та оптимального поєднання фіскальної та регулюючої функції оподаткування. В проекті вдосконалено визначення «пов’язані особи», зокрема в частині порядку підрахунку суми часток корпоративних прав за рахунок збільшення частки володіння особи в наступній юридичній особі в ланцюгу до 50%, оскільки частка володіння корпоративними правами в розмірі 20% в кожній наступній юридичній особі не передбачає фактичної можливості платника податків впливати на рішення осіб у ланцюгу. Новації законопроекту першочергово стосуються існуючих олігархів, які найбіль активно користуються цими інструментами для виведення коштів з країни. Чи не випадковим виявився той факт, що під час прийняття цього законопроекту в сесійній залі не було жодного предстваника Опозиційного блоку? Решта колишніх регіоналів із групи «Відродження», будучи в залі, не голосували за цей законопроект. Так, представники коаліції, з другого разу, зібрали 239 голосів «ЗА».
Не вистачило часу, а можливо і банальної кількості депутатів у залі, щоб розглянути проект №1565 «про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку», метою якого є вирішення проблем з реалізації права власності у багатоквартирному будинку, пов’язаних з необхідністю створення умов для ефективної експлуатації та утримання спільного майна багатоквартирних будинків, а також визначення альтернативних методів управління.
На щастя низька активність депутатів у четвер посприяла проваленню голосування за небезпечний законопроект №1882 «Про Військову міліцію» для прийняття кого не вистачило 33 голосів «ЗА», так проголосувало тільки 193 депутати. Нагадаємо, що законопроект дублював положення про Військову службу правоопорядку, а відповідно в результаті можна було отримати міліцію/поліцію із невластивими їй функціями, які в певних моментах поширюються і на звичайних громадян. Також цей законопроект не вкладається в систему реформування МВС відповідно до міжнародних зобов’язань.
Не обійшлося і без підвищення небезпеки. Цього разу в законопроекті №2335, щодо забезпечення рівних прав на здобуття вищої освіти, який може внести зміни до процедури проведення ЗНО - законопроект включили в порядок денний. Правки, що пропонуються цим проектом несуть серйозні ризики дискредитації ЗНО. Зокрема, це стосується зміни системи оцінювання з бальної на змістовну (склав/не склав) без чіткого визначення як має відбуватись така оцінка. Прийняття законопроекту ставить під загрозу якісне проведення ЗНО 2015 року, а також загальні здобутки запровадженої системи оцінювання. Тому у випадку потрапляння до сесійної ради цей законопроект необхідно відхилити.
Станом на 24 квітня парламент прийняв 41 закон запропонований ініціативою Реанімаційного пакету реформ. Для детального ознайомлення із діяльністю ініціативи читайте Дорожню карту реформ 2015 року.