Український глядач здебільшого переконаний, що анімація існує для дітей. Саме цей фестиваль доводить, що анімація як синтетичний вид мистецтва має набагато більшу аудиторію. Документальна та розважальна, різноманітна за техніками. Всі - від ігроманів, які проводять більшість життя у віртуальному світі комп’ютера, до поцінувачів споглядального мистецтва втілять тут свої мрії.
Конкурсна програма Ансі відображає це розмїття.
В повнометражному конкурсі цього року представлено 8 фільмів:
Мовчазний голос (A Silent Voice) - японська драматична історія режисера Наоко Ямади про помилки дитинства, які можна чи не можна виправити. Класична мальована анімація з медитативною японською розповіддю, яка ставить перед глядачем тільки одне питання - а чи існує взагалі добро та зло?
Печиво для тварин (Animal Crackers) - копродукційна 3D-стрічка Китаю, Іспанії, Америки - а що станеться, якщо ви успадкуєте цирк? І чарівне печиво, яке перетворює тварин…
Велика риба та Бегонія (Big Fish & Begonia) - новий китайський фільм, який вже має прихильників і в Україні також.
Небесні істоти можуть з’явитись у нашому світі у вигляді дельфінів. Бути на краю загибелі, врятуватись, закохатись. Повільна чарівна мелодрама.
Етель і Ернест (Ethel and Ernest)
Повільна внутрішня подорож виробництва Британії та Люксембургу. Стрічка претендує на документальність і знята у відповідній манері.
Справжня історія батьків Раймонда Бріггса - Етель і Ернест. Вони - два звичайних лондонця, які закохуються на тлі величезних соціальних змін в середині депресивного 20-го століття. Вони переживають Другу світову війну, післявоєнний аскетизм і культурний переворот. Сорок років змін, одна невиліковна любов.
У цьому куточку світу (In This Corner of the World) - минулорічна стрічка японського режисера Сунао Катабусі.
Молода Сузу залишає Хіросіму в 1944 році виходить заміж і переїзжає жити з родиною чоловіка в Курі, військовий порт міста. Війна робить їх умови життя все більш і більш важкими, але, незважаючи на це, молода жінка випромінює радість і інтерес до життя. Але в 1945 році її чекають нові випробування.
Люблячий Вінсент (Loving Vincent) - один з найочікуваніших фільмів цього року. Це не перша польсько-британська копродукція, як завжди, бездоганна у художній стилістиці.
Перший в світі повністю мальований фільм, який оживив картини Вінсента ван Гога, щоб розповісти свою чудову історію. Кожен з 65000 кадрів фільму розписаний олією вручну 115 професійними художниками.
Лу за стіною. (Lu Over the Wall)
Кай – хлопчик, який живе в глухий рибальському селі. Одного разу він зустрічає і починає дружити з Лу - русалкою, яка любить співати і танцювати. Але городяни завжди вважали, що русалки несуть катастрофу. Відбувається дещо, що ставить величезний розрив між Лу і селянами, ставлячи під загрозою місто.
Тегеран Табу (Tehran Taboo) - яскравий приклад того, що анімація – не тільки мистецтво для дітей. Німецька стрічка режисера Алі Сезандена має віковий рейтинг 21+.
Життя трьох жінок і молодих музикантів перетнулися в суспільстві Тегерана, де секс, перелюб, корупція, проституція і наркотики співіснують із суворими релігійними законами. У цьому галасливому сучасному мегаполісі, уникнення заборони стало повсякденним видом спорту і порушення табу може бути засобом особистого звільнення. Дуже вражаючий та жорстий фільм.
Zombillenium (Zombillénium) - франко-бельгійська стрічка Артюра де Пінса та Алесиса Декорда порадує історією жахів .
У тематичному парку Zombillenium ховається повно реальних монстрів! Коли людина, Гектор, загрожує розкрити справжню особистість співробітників парку, менеджер вампір-парку не має іншого вибору, окрім як найняти його. Гектор повинен якимось чином звільнитись від своїх нових колег: зомбі, перевертнів і вампірів, щоб побачити свою доньку, або він ризикує стати призом в іншій грі.
У програмі короткометражних фільмів - більше 70 стрічок (5 програм) .
Анімація короткометражних фільмів - дуже концентроване мистецтво, емоційність, засоби вираження вражають самого вибагливого критика. Зміна технік та ідей, драматургічної подачі - розмаїття вражає.
В категорії "реклама" є спільна робота Юліі Аронової (Росія) та Євгена Бойццова з Харкова.
Крім фестивальної програми. учасники можуть відвідати майстер-класи великих студій, студенти можуть спробувати потрапити на стажування, або випробувати себе до до визнаних майстрів анімації, студії знайти партнерів, дистрибуторів.
Тому так важливо, що у рік 90-річчя української анімації на ринку буде представлений перший національний стенд.
Цьогоріч Китай - країна-гість фестивалю - оформлення, події від великих до маленьких, дизайн, сувеніри - все сфокусовано на китайській делегації.