ГлавнаяБлогиБлог Николая Мельника

Ставки зроблені. Ставок більше немає

Починаючи з проплаченого мітингу «за легалізацію азартних ігор» під будівлею Комітетів Верховної Ради України на Садовій у грудні минулого року, в суспільстві (завдяки ЗМІ та прес-конференціям Яценюка і пані Яресько) розгорнулась дискусія щодо необхідності легалізації азартних ігор. І все вказує на те, що до Нового року це відбудеться, адже в бій пішла тяжка артилерія у вигляді Саакашвілі та його іміджу успішного реформатора.

Фото: betsstore.com

У своєму невеликому пості на сторінці в ФБ пан Міхеіл пообіцяв, що в разі легалізації ігорного бізнесу узбережжя Одещини розквітне.Що ж пропонують нам Кабмін та лобісти в законопроекті «Про діяльність казино в Україні».

У разі прийняття цього законопроекту в Україні буде запроваджена «грузинська система» азартних ігор. Що це означає? Азартні ігри, до яких належать гра в карти, гра в кості, рулетка, гра на гральному автоматі дозволяються тільки у спеціально відведених гральних зонах. До гральних зон належать:

- територія в середині готелів категорії «п’ять зірок», загальний номерний ресурс яких становить не менше 100 номерів, який має забезпечувати розміщення грального обладнання у кількості не менше 12 гральних столів, на яких доступне проведення азартних ігор, у тому числі не менше 3 гральних столів з кільцем рулетки, та не менше 20 гральних автоматів, загальна площа цього казино не може бути меншою за 500 кв. метрів;

- територія в середині спеціально підготовленої для організації та проведення азартних ігор у казино окремої будівлі, розташованої за межами населених пунктів та загальна площа якої не може бути меншою 1500 кв. метрів, і яка забезпечує розміщення грального обладнання у кількості не менше 24 гральних столів, на яких доступне проведення азартних ігор, у тому числі не менше 6 гральних столів з кільцем рулетки та не менше 100 гральних автоматів.

При цьому статутний (складений) капітал організатора азартних ігор не може бути меншим за 10 мільйонів гривень та формується за рахунок внесення його учасниками грошових внесків і майна з джерел, що не заборонені чинним законодавством України.

Плата за ліцензію на організацію та проведення азартних ігор у казино здійснюється щорічно у національній валюті у сумі, яка еквівалентна 1 300 000 (один мільйон триста тисяч) євро за офіційним курсом Національного банку України на день сплати.

При всій здавалося б простоті запропонованої схеми, є декілька «але».

По-перше, зараз більшість гральних залів розташовано в залах, які не завжди більші за площею 500 кв. метрів, і навряд більшість із тих, хто відкупаються за «мзду» від правоохоронних органів, зможуть дозволити собі побудувати нові зали, відповідно закон не буде стимулювати 90% операторів підпільних казино виходити з підпілля.

По-друге, виходячи із вищезазначеного така система розрахована на іноземних інвесторів, адже із тих семи готелів, що підпадають під категорію «п’ять зірок» далеко не всі бажають віддати свої конференц-зали під казино, та навіть якщо і бажають, потрібні немалі інвестиції для їх переобладнання під гральні зони. Проблеми вітчизняних власників, я вже зазначив у попередньому абзаці. Від так, законопроект розрахований на іноземних інвесторів, але інвестор в Україну не піде, до того часу, поки вона не стане хоча б відносно політично стабільної, а її суди та правоохоронні органи перестануть бути корумпованими. При всій моїй повазі до коаліційних реформаторів, це відбудеться не скоро.

Законопроект забороняє он-лайн казно, тобто в країні, де покриття Інтернетом складає 20 млн. громадян, забороняються електронні казино. До чого це призведе? Люди будуть спокійно грати в он-лайн казино, але їх сервера будуть розташовані в районі Нідерландів чи Кайманових островів, органи, що будуть створені для боротьби з цим явищем стануть їх «кришувати», держава не отримає ні копійки.

І остання велика проблема, на яку не звертають увагу ані Уряд, ані один з найкращих лобістів сучасності Саакашвілі, це ігнорування проблем лудоманії (гральної залежності). Немає жодного реального механізму обмеження можливості участі таких людей в азартній грі, немає чіткої відповідальності за допуск таких людей до азартних ігор, в решті решт немає чіткого механізму виявлення таких людей та регламентування їх права на самообмеження їх участі в азартній грі. Тобто всього того, що є в будь-якій цивілізованій країні.

Якщо резюмувати, то Законопроект у тому вигляді, який він є сьогодні, не досягне жодної із поставлених цілей, а саме:

- Швидкого залучення іноземних інвесторів;

- Виходу підпільних казино та ігорних залів із тіні;

- Боротьби з гральною залежністю;

- Швидкого наповнення бюджету.

Дуже сподіваюсь, що Кабінету Міністрів України та його очільнику вистачить здорового глузду змінити саму систему функціонування гральних залів та казино в бік заохочення середніх та малих учасників ринку, а також приділити суттєву увагу боротьбі із лудоманією, інакше невдовзі всі ток-шоу будуть заповнені жахливими історіями про самогубства через програш в казино.

Николай Мельник Николай Мельник , Политический эксперт аналитической группы "Левиафан"
Читайте главные новости LB.ua в социальных сетях Facebook и Twitter