Зокрема, мова йде про законопроект №3628, який вносить зміни до 38 існуючих законів та положень. Він, всупереч статті 22 Конституції України, звужує існуючі права та свободи найменш захищених категорій населення, таких, як пенсіонери, інваліди, чорнобильці, сироти і діти, позбавлені батьківського піклування, одинокі матері, ветерани і учасники війни, науковці, медики, освітяни та інші.
Як видно, уряд залишився в захваті від цьогорічного «Бюджету виживання» та вирішив подовжити антисоціальну практику й на наступний рік.
З нового року подовжується обмеження пенсійних виплат для працюючих пенсіонерів. Лише 85% від своєї пенсії отримає близько 1,2 млн. пенсіонерів. Кабмін у Бюджеті пропонує підвищення прожиткового мінімуму у три етапи: з січня 2016 року прожитковий мінімум для осіб, що втратили працездатність складе 1074 грн., з травня – 1130 грн., а у грудні складатиме 1208 грн. Проте, у законопроекті №3628 максимальний розмір пенсії у 2016 році зменшено з 10 прожиткових мінімумів до 10740 грн., тобто фактично Уряд зводить 3-ступеневе збільшення прожиткового мінімуму до січневих показників.
Припинені виплати пенсій для науковців, державних службовців, суддів, прокурорів, народних депутатів та їх помічників.
Понад 22 тис медиків, освітян, залізничників, авіаторів, спортсменів, артистів та інших категорій робітників втрачають спеціальний статус для виходу на пенсію за вислугою років.
Скасовано нижній 30-відсотковий поріг від прожиткового мінімуму для допомоги на дитину одиноким матерям та усиновлювачам. З нового року допомога призначається «з урахуванням матеріального стану сім’ї». Ці зміни на практиці дадуть можливість державі виплачувати допомогу мізерних розмірів.
Економити Кабмін планує і на роботодавцях. Зокрема, існує норма, що зобов’язує виплачувати мобілізованим військовим середній заробіток на підприємстві. Держава, у свою чергу, повинна компенсувати ці витрати роботодавцям. Проте, з наступного року роботодавці вимушені здійснювати виплати без жодних компенсацій.
Дітей Уряд також не обійшов стороною. Раніше батьки дитини у дитсадку сплачували за харчування лише 60 відсотків (у міській місцевості) та 40 відсотків (у сільській місцевості) від повної вартості. Тепер з місцевого бюджету оплачуватиметься харчування лише дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, дітей-інвалідів та дітей із малозабезпечених сімей. Аналогічні нововведення стосуються й учнів 1-4 класів.
Вища освіта у новому році також нагадує біг з перепонами. Ліквідовані пільгові умови вступу для дітей з багатодітних родин, дітей-сиріт та позбавлених батьківського піклування. Скасовано безкоштовне навчання для студентів із багатодітних родин із призначенням їм соціальної стипендії.
Пільги на проїзд, зв’язок, ремонт, поховання та квартплату для пенсіонерів, інвалідів, учасників війни, багатодітних сімей, чорнобильців та інших категорій пільговиків покладені на місцеві бюджети.
Планується проведення комерціалізації бібліотек, музеїв та інших закладів культури. Розширено список можливих додаткових джерел доходів. Перелік платних послуг, що надається такими закладами затверджується Кабінетом Міністрів України, а порядок ціноутворення послуг – Міністерством культури України.
Поняття банківської таємниці у новому році стане доволі відносним, адже Мінфін отримає доступ до приватної інформації мільйонів громадян для перевірки рахунків людей, що претендують на будь-які соціальні виплати.
З нового року індексація доходів населення буде проводитись при перевищенні інфляцією порогу 103%, на даний момент поріг становить 101%. В умовах підвищення цін на тарифи та послуги збільшення порогу інфляції призведе до ще більшого зубожіння населення.
Отже, такими змінами Уряд просто забиває цвяхи у кришку труни найменш захищених верств населення, намагаючись «економно та раціонально використати державні кошти». Проте, чи потрібна нам така економія?