ГоловнаЕкономікаБізнес

У "Київспецтрансі" готові взятися за будівництво сміттєпереробного заводу

Полігон у Підгірцях, куди звозять більшу частину сміття з Києва, вже не перший рік переповнений.

У "Київспецтрансі" готові взятися за будівництво сміттєпереробного заводу
Фото: Андрій Макуха / Вікіпедія

"Київспецтранс" готовий побудувати сміттєпереробний завод для забезпечення потреб Києва і врятувати столицю від сміттєвого колапсу в зв'язку з закриттям 5-го полігону. Про це в фейсбуці повідомив голова правління "Київспецтранс" Андрій Грущинський.

Таке рішення було прийнято на загальних зборах акціонерів ПАТ "Київспецтранс".

"Я звернувся до акціонерів ПАТ про необхідність будівництва сміттєпереробного заводу для потреб міста Києва. Щорічно полігон №5 приймає близько 460 тис. тонн сміття. Саме тому потужності нового заводу з переробки повинні бути не менш ніж 400 тис. тонн сміття на рік. Акціонери компанії підтримали моє звернення і прийняли рішення направити в КМДА лист з пропозицією про необхідність розробки проекту будівництва сміттєпереробного заводу з мінімальними потужностями, не менш ніж 400 тис. тонн на рік", - повідомив Андрій Грущинський.

Нагадаємо, 1 жовтня 2018 року, відповідно до рішення Київради, 5-й полігон у Підгірцях повинен бути закритий і законсервований. Полігон у Підгірцях, куди звозять більшу частину сміття з Києва, вже не перший рік переповнений, а висота сміттєзвалища сягає висоти 30-поверхового будинку. Проблемний полігон удвічі більший за львівські Грибовичі, і проблеми столиця може теж мати набагато серйозніші.

За словами Андрія Грущинського, сьогодні полігон функціонує в робочому графіку, все насосно-фільтрувальне обладнання, яке обслуговує озера з інфільтратом працює в штатному режимі, жодних аварій або витоків інфільтрату не відбувалося.

"Що стосується перспектив полігону, особисто я впевнений, що альтернативи будівництву заводу не існує. На жаль, часу для вирішення проблеми поводження з київським сміттям мало. Незважаючи на період відпусток, сподіваюся на мудрість і оперативність реагування керівництва міста на пропозицію ПАТ "Київспецтранс"", - зазначив він.

Раніше київський еколог Володимир Борейко заявляв, що за наявності політичної волі такий завод можна ввести в дію за кілька років. До цього часу Києву доведеться домовлятися про прийом відходів з іншими полігонами в області (в Білій Церкві або в Борисполі).

"Для порівняння: завод у Таллінні переробляє близько 95% відходів, які виробляє місто. А в нас частка переробки становить усього лише 2-3%", - зауважив Борейко.

Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook, Twitter і Telegram