Члени Американськой торгової палати виступили проти підвищення тарифів на вантажні залізничні перевезення. Про це йшлося на зустрічі з першим заступником міністра інфраструктури Володимиром Шульмейстером, заступником міністра економрозвитку і торгівлі Русланом Коржем і в.о. гендиректора "Укрзалізниці" Олександром Завгороднім, пише УНІАН.
За словами представника Федерації роботодавців транспорту України Дмитра Демидовича, представники УЗ не пояснили, яким чином зростання логістичних витрат до 50% вплине на ту чи іншу галузь української економіки. "Ми побачили тільки не до кінця виважену позицію залізниці щодо подій. Якщо ми подивимося на сьогоднішню ситуацію в Україні, вона характеризується складною і сумною статистикою. Падіння промислового виробництва за 10 місяців зросло на 15%, і падіння ВВП на 11%, і інфляція більш ніж 30%, і курс долара 24 гривні, і безробіття понад 10%. І ми в цих умовах, коли практично всі галузі лежать, кажемо, що тариф повинен піднятися на 50%", - підкреслив Демидович.
Голова Федерації металургів України Сергій Біленький зазначив, що природна монополія, якою є "Укрзалізниця", не повинна в умовах рецесії економіки підвищувати вартість своїх послуг. "Ціни сягнули історичних мінімумів, як на залізорудну сировину, так і на металопродукцію. Підприємства сьогодні працюють з нульовою рентабельністю. Починаючи з 2016 року окремі підприємства почнуть іти або в якісь тривалі простої, або закриватися", - повідомив Біленький.
Президент Спілки хіміків України Олексій Голубов повідомив, що хімічна галузь перебуває зараз на межі виживання, і її збитки за підсумком цього року становлять близько 23 млрд гривень. "Перспективи, як від наших експертів, так і від зарубіжних, невтішні для галузі. З таким підходом до підвищення тарифів, впевнений, що скоро, зокрема, у хімічній галузі нічого буде возити", - зазначив він.
У свою чергу, виконавчий директор асоціації "Укрцемент" Роман Скільський зазначив, що попередні підвищення цін ніяк не відіб'ються на якості рухомого складу. "За останній рік "Укрзалізниця"двічі підвищувала ціни - наприкінці минулого року і на початку цього. Це було реальне підвищення цін. Галузь проковтнула ці підвищення, очікуючи, що вони безпосередньо вплинуть на стан рухомого складу. Цього не сталося. Стан рухомого складу зараз викликає дуже велике занепокоєння. Ми бачимо зношеність вагонів від 92% до 98%. І жодного прогресу після підвищення тарифу не відбулося", - заявив голова об'єднання виробників цементу.
Українська асоціація виробників феросплавів також виступила проти запланованого підвищення тарифів на залізничні перевезення.
Члени Американської торгової палати запропонували створити на базі Міністерства економіки робочу групу, до якої також увійдуть представники Мінінфраструктури та бізнесу. "Давайте брати топ-5 вантажовідправників за основними категоріями вантажів. Сідати, на коли рішення треба ухвалити до кінця місяця, а на етапі якогось попереднього узгодження і виходити на якийсь компроміс", - зазначив директор "Центру транспортних стратегій" Сергій Вовк.
Нагадаємо, міністр інфраструктури Андрій Пивоварський 25 листопада анонсував підвищення залізничних тарифів на вантажоперевезення. Вартість вантажоперевезень виросте двічі на 15%: з 1 січня і з 1 липня 2016 року. Раніше повідомлялося, що тарифи УЗ на вантажоперевезення знаходяться на рівні середньоєвропейських, а її реальні доходи на 30-38% вищі, ніж у найближчих сусідів.