Як працює електронна петиція? Все просто. Кожен мешканець Ірпеня зможе створити нове звернення до Ірпінської міської ради за допомогою спеціальної форми або підписати вже існуюче на сайті. Збір підписів до поданих петицій триватиме три місяці. За цей час звернення повинно зібрати не менше 300 підписів, щоб стати обов’язковим до розгляду. Петиції, котрі наберуть достатню кількість електронних підписів, будуть розглядатися профільними комісіями міської ради. Вони ж надаватимуть висновки і готуватимуть проекти рішень Ірпінської міської ради. Результати розгляду електронних петицій будуть оприлюднені на офіційному сайті.
Для нас електронні петиції – це ще один взаємовигідний інструмент діалогу влади і громади. Вони допоможуть громадянам бути почутими. А владі – правильно розставити акценти у своїй роботі, зосередити увагу на вирішенні нагальних питань.
Крім того, електронні петиції дають можливість ефективніше використовувати час і ресурси. Щосереди на особистий прийом до мене як до міського голови приходить близько ста мешканців регіону. Часто їхня проблематика і клопотання співзвучні, але люди зазвичай навіть не здогадуються про це. Міська влада змогла б ефективніше вирішувати проблему, якби ірпінчани об’єднувалися ще на етапі її постановки. І тут допоможуть електронні петиції. Вони дозволять кожному мешканцю Ірпеня знайти однодумців і разом вирішити проблему свого мікрорайону чи всього міста.
До речі, першу електронну петицію створили у Великій Британії. У 1999 році на сайті парламенту Шотландії з'явився портал, на якому громадяни могли відправляти свої зауваження та побажання депутатам, заповнивши спеціальну форму.
В Україні електронні петиції почали працювати минулого року. На жаль, значний відсоток з них має жартівливий характер. Я також люблю жартувати і ціную людей з почуттям гумору. Але всьому свій час і своє місце. Ми очікуємо від мешканців Ірпінського регіону серйозних звернень. Бо ми всі разом – влада і громада – відповідальні за майбутнє наших міст і сіл.