Так, вкотре відбулося підвищення вартості комунальних послуг та енергоносіїв, з одночасним зменшенням соціальних норм споживання та впровадженням більш жорстких умов оформлення субсидій.
До кінця цієї сесії Гройсманом анонсовано проведення «реформ» пенсійного забезпечення та охорони здоров’я, внесення змін до трудового законодавства.
Уряд 16 травня подає на схвалення МВФ законопроект щодо так званої пенсійної реформи.
Під прикриттям розмов щодо «осучаснення» пенсій Кабміном відповідно до Меморандуму з МВФ заплановано значне збільшення тривалості страхового стажу (до 35 років), що призведе до підвищення пенсійного віку (покоління 70-х, 80-х раніше 63 років на пенсію не вийде). Крім того, планується максимально обмежити право на дострокові і пільгові пенсії.
Мета урядової пенсійної реформи – скоротити дефіцит бюджету Пенсійного Фонду за рахунок максимального зменшення кількості осіб, що претендують на пенсійні виплати.
Профспілки звернулися з листом до Президента, Уряду і депутатів з приводу відсутності соціального діалогу щодо пенсійної реформи.
Тривогу профспілок викликають урядові плани підвищення низьких пенсій за рахунок погіршення умов призначення нових пенсій і непідвищення пенсій значній частині пенсіонерів.
Профспілки не підтримують збільшення тривалості страхового стажу, підвищення пенсійного віку, зменшення коефіцієнту страхового стажу з 1,35 до 1,0 (що не відповідає Конвенції МОП № 102, якою передбачено, що при стажі роботи 30 років пенсія не може бути меншою 40% від зарплати), «замороження» показника середньої зарплати для обчислення пенсій і т.п....
Урядові пенсійні реформи, в разі їх запровадження, значно погіршать умови призначення пенсій та знизять їх розміри!
2. Медична реформа.
У Верховній раді України зареєстровано урядовий законопроект «Про державні фінансові гарантії надання медичних послуг та лікарських засобів» № 6327.
Цим проектом, всупереч статті 49 Конституції України, приховано запроваджується платна медицина (вводиться співоплата медичних послуг громадянином та державою, причому доля кожного не визначена).
Крім того, всупереч декларованій децентралізації встановлюється жорстка централізація коштів, які передбачатимуться на фінансування медичної галузі. Передбачається створення нового ЦОВ – Національної служби з охорони здоров’я, що монопольно буде видавати ліцензії і фінансувати медичні заклади (йдеться про майже 70 млрд. грн.).
Прийняття цього закону унеможливить отримання малозабезпеченими громадянами медичних послуг та лікарських засобів, пов’язаних з наданням спеціалізованої та високоспеціалізованої медичної допомоги.
3. Трудовий Кодекс.
У червні поточного року на розгляд Верховної Ради України виноситиметься проект Трудового кодексу № 1658 для ухвалення його у другому читанні.
Проектом передбачається, в порушення положень Конституції України, суттєве звуження прав працівників та посилення роботодавців.
Зокрема, дискримінація жінок (жінок з малими дітьми – дозволяється ставити на роботу в нічну зміну, у вихідні і святкові дні. Одиноких матерів – звільняти на загальних підставах), значно розширено і спрощено підстави для звільнення працівників, роль профспілок на підприємстві фактично зводиться до нуля.
До другого читання комітетом з питань соціальної політики не врахована половина пропозицій і зауважень МОП.
Всі три «реформи» Уряду погіршують соціальне становище громадян і обмежують їх соціальні права, що напряму суперечить статті 22 Конституції України, яка забороняє при прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних законів звужувати існуючі права і свободи.