Щонайменше вісім північнокорейських кораблів, які покинули Росію з вантажем палива цього року, прямували на батьківщину, попри оголошення інших місць призначення. Цей прийом, про який говорять офіційні особи США, часто використовується для підриву санкцій, повідомляє Reuters.
Як зазначається, агентство не має доказів порушень з боку суден, чий маршрут був зафіксований програмами відстеження суден. При цьому зміну напрямку судна після початку маршруту не заборонено. Неясно також, чи вивантажено паливо з якогось судна в КНДР.
"Але офіційні особи США кажуть, що зміна місця призначення в середині рейсу є відмінною рисою північнокорейської державної тактики, щоб обійти міжнародні торговельні санкції, запроваджені щодо програми ядерної зброї Пхеньяна", - пише Reuters.
Зміна курсу та складний ланцюжок різних фірм - багатьох офшорних компаній, що беруть участь у відвантаженнях, можуть ускладнити перевірку того, скільки палива поставляється до Північної Кореї, і стежити за дотриманням обмеження на імпорт палива відповідно до санкцій США.
"У рамках зусиль Північної Кореї щодо отримання доходів режим використовує транспортні мережі для імпорту й експорту товарів. КНДР використовує обманні методи, щоб приховати справжнє походження цих товарів. Було виявлено, що Пхеньян регулярно фальсифікує особу судна й документацію", - сказав цього місяця помічник держсекретаря Скарбниці Маршалл С. Біллінгслі в консульському комітеті із закордонних справ.
Як випливає з розслідування, вісім суден у різний час вийшли із Владивостока або з порту поблизу Находки. Після цього їх відстежили біля північно-корейських портів Кімчхек, Чхончжине, Хиннам і Наджин, хоча в документах були зазначені Китай або Південна Корея як місця призначення.
За словами джерела в компанії, яка обслуговує судна у Владивостоці, вони всі були завантажені дизельним паливом, їх вантажопідйомність становила від 500 до 2000 тонн.
За даними відстежувальної системи лише одне судно, Ma Du San, що належить північнокорейській Kyongun Shipping Co, виявилося безпосередньо всередині периметра північнокорейського порту Кімчхек. До цього в нього завантажили 545 тонн морського вантажу у владивостоцькому терміналі "Перша річка", який належить російській "Незалежній нафтогазовій компанії".
1 червня Мінфін США включило "Незалежну нафтогазову компанію" до списку санкцій, заявивши, що компанія поставляла нафту Північній Кореї, можливо, діючи в обхід санкцій. У самій компанії не відповіли на прохання про коментар агентства.
Нагадаємо, 11 вересня РБ ООН одноголосно схвалила нові санкції проти КНДР. Документ передбачає повну заборону на вивезення з КНДР текстильної продукції, а також обмежує продаж Пхеньяну нафтопродуктів двома мільйонами барелів на рік.
Пхеньян назвав останні санкції "найганебнішим, неетичним і нелюдським актом ворожості щодо фізичного знищення народу КНДР". МЗС Північної Кореї заявило, що санкції лише прискорюють завершення ядерної програми.