У Швейцарії відбулася урочиста інавгурація найдовшого у світі залізничного тунелю. Будівництво Готардського тунелю тривало 17 років і коштувало приблизно €11 млрд.
Про це повідомляє euronews.

У церемонії відкриття, вартість якої оцінюється у €8 млн, взяли участь близько 600 артистів і музикантів. На відкриття тунелю запросили і лідерів низки країн ЄС.

Video - The incredible ceremony for the opening of the world's longest & deepest rail tunnel (in fast fwd) #Gotthardhttps://t.co/yk0971FHkl
— 5News (@5_News) June 1, 2016
Виступаючи перед гостями в Ерштфельді на північному вході в тунель, президент Швейцарії Йохан Шнайдер-Амман заявив, що "це гігантський крок як для Швейцарії, так і для наших сусідів і решти континенту".
Тепер із Цюриха в Лугано можна буде дістатися за дві години - на 40 хвилин швидше, ніж раніше.
Крім того Готардський тунель сформує центральний вузол так званого коридору Рейн - Альпи від нідерландських морських портів Роттердама і Антверпена через промисловий центр Німеччини вниз до порту Генуї в Італії.
Довжина тунелю - 57 кілометрів, глибина - до 2,3 кілометрів. По тунелю вже пройшли два перші потяги від 1000 пасажирів, які виграли поїздку в лотерею.
Будівництво тунелю велося одночасно з півночі і з півдня. Зустріч прохідників сталася шість років тому. Після цього тут велися опоряджувальні роботи і встановлювалося обладнання.
Щодня по тунелю проходитимуть 260 вантажних і 65 пасажирських потягів, при цьому пасажирські потяги розвиватимуть швидкість до 260 кілометрів на годину. Регулярний рух потягів почнеться тут у грудні.