Українські виробники безпілотних літальних апаратів (БПЛА) вимагають від держави бути більш послідовною і передбачуваною під час співпраці з українськими комерційними структурами.
Про це під час круглого столу "Тупик для українських "безпілотників" в Інституті Горшеніна заявив директор науково-виробничого об'єднання "Атлон Авіа" Артем В'юнник.
"На сьогодні вітчизняні компанії, які виробляють БПЛА, з хобі-проєктів, якими вони були в 2014 році, розвинулися в сучасні виробничі комплекси. Вони стали серйозними виробниками, які випускають продукцію, що відповідає військовим стандартам, які мають у своїх структурах режимно-секретні відділи, в яких налагоджена робота з проєктування виробництва тощо", - йдеться в повідомленні.
За словами виробника, нерідко між замовленнями виникають паузи, які "тривають по пів року і виробництво потрапляє в смугу невизначеності".
Водночас, як зазначив директор виробничо-інноваційної компанії "Девіро" Денис Чередниченко, для того, щоб залишатися ефективними, відносини між державою-замовником і виробником повинні якісно змінитися.
"Зараз компанія втрачає ритмічність виробництва - вона змушена тимчасово скорочувати штат працівників і проводити заходи щодо консервації діяльності на певний період. Це, по-перше, дуже негативно впливає на сам виробничий процес і негативно впливає на якість проведення нових розробок, проведення заходів з модернізації техніки, яка вже була поставлена за раніше виконаними контрактами, тощо", - зазначив Чередниченко.
"Хочу ще відзначити, що ми у держави не просимо грошей заздалегідь на проведення конструкторських розробок, на вдосконалення своєї техніки. Все це комерційні компанії вирішують за свій рахунок, і держава має вже готову техніку, яка відповідає міжнародним стандартам, повністю відповідає стандартам, які є чинними в Україні. Ми на це все не просимо грошей, але ми хотіли би знайти порозуміння з замовниками, щоб цей процес закупівель був більш спланованим, був більш зрозумілим. Адже якщо у комерційної компанії в листопаді закінчується контракт, вона здає техніку за замовленням, то компанія має якось планувати, розуміти, чи розраховувати на якесь подальше замовлення. Це дозволить більш ефективно спланувати і постачання, і виробництво", - додав він.
Нагадаємо, 21 жовтня ЗСУ завершили випробування ударних безпілотників Bayraktar TB2.