Впровадження раннього програмування в школах зробить дітей конкурентоспроможними, а вміння програмувати стане однією з основних навичок для успішного працевлаштування, незалежно від професії. Таку думку під час круглого столу в Інституті Горшеніна висловив Юрій Чубатюк, президент групи компаній Everest.
"Потрібно сказати дітям правду, крім всебічного розвитку (що включає спорт, музику, іноземну мову), в сучасному світі їм необхідно володіти основами програмування. З цього приводу є багато досліджень шанованих інститутів, які говорять, що практично у всіх сферах - маркетингу, медицині, освіті, мультимедіа, виробництві, роздрібній торгівлі, фінансових послугах та енергетиці - потреба у фахівцях, які володіють основами програмування, збільшиться на 50%. Ми можемо не знати, які в майбутньому будуть професії, але програмування і грамотність в ІКТ - це основа для будь-якої з них", - сказав Юрій Чубатюк.
За його словами, раніше програмування в школах уже ввели 15 країн Євросоюзу, а також Китай, Сінгапур, Південна Корея, Австралія, Канада, Індія, Ізраїль. У США цей предмет вивчають з початкових класів у 40% шкіл.
Експерт вважає, що в Україні немає перешкод для впровадження раннього програмування в школах.
"Мені кажуть: яке програмування - в школах немає інфраструктури. Я перевірив, за словами Лілії Гриневич (міністра освіти України - ред.), 413 шкіл в Україні не мають комп'ютерів. Цього року на комп'ютеризацію шкіл було виділено 300 млн гривень. Я порахував, що якраз на 413 шкіл вистачить. Кажуть, що немає доступу до інтернету. Є тільки у 80% шкіл, але він нібито повільний. Опитавши своїх колег у цій сфері, я дізнався, що за 200 млн гривень можна покрити швидкісним інтернетом усі сільські школи. А міністерство на це хоче виділити 700 мільйонів", - зазначив Юрій Чубатюк.
Крім того, як зазначив фахівець, міжнародний досвід показує, що вивчення програмування в школах не завжди вимагає комп'ютерів.
"Є фінська письменниця і програмістка Лінда Лукас, вона написала серію книжок "Хеллоу Рубі", дуже популярних у всьому світі, вони - про заняття раннім програмуванням без комп'ютерів. Думка, що, займаючись раннім програмуванням, дитина буде писати на basic - давно не відповідає дійсності. Спочатку в дитини будуть розвивати зацікавленість до предмету", - вважає Чубатюк.
Результати соціологічного дослідження "Раннє програмування як складова сучасної освіти" можна переглянути за посиланням.