ГоловнаПолітика

Оприлюднено текст законопроєкту про столицю, який розділяє посаду мера та голови КМДА, а також повертає районні ради

Документ зареєстрований групою депутатів від "Слуги народу".

Оприлюднено текст законопроєкту про столицю, який розділяє посаду мера та голови КМДА, а також повертає районні ради
Фото: Анна Стешенко

Група народних депутатів фракції "Слуга народу" пропонують законодавчо закріпити функціонування районних рад у Києві, скоротити максимальну кількість депутатів місцевих рад до 84 осіб та уповноважити голову Київської міської адміністрації опротестовувати акти місцевого самоврядування столиці.

Відповідний законопроєкт № 2143 про внесення змін до закону "Про столицю України - місто-герой Київ" 13 вересня зареєструвала група нардепів на чолі з головою комітету з питань місцевого самоврядування Андрієм Клочком. Текст оприлюднено у понеділок, передає Інтерфакс-Україна.

Згідно з нинішньою редакцією закону, систему адміністративно-територіального устрою Києва складають райони в місті. У новій редакції ця норма буде передбачати, що на території Києва створюються райони, вони стануть адміністративно-територіальними одиницями, які увійдуть в систему адміністративно-територіального устрою України.

Перелік районів Києва затверджуватиме Верховна Рада за поданням Кабінету Міністрів України на підставі пропозиції Київської міської ради. Їх кордони затверджуватиме Кабмін за пропозиціями Київради, погодженими з райрадами.

У законі про столицю пропонують закріпити, що виконавчу владу в Києві здійснює Київська міська адміністрація, яка здійснює контрольно-наглядові та координаційні функції і виконує повноваження відповідно до закону про місцеві державні адміністрації та інших законів. Пропонують також вказати, що особливістю здійснення місцевого самоврядування в Києві є розподіл повноважень між Київською міською радою та районними ради.

Прописані сфери компетенції районів Києва і Київської міської ради, повноваження голови районної ради та голови виконавчого комітету районної ради. Голову райради обиратимуть депутати. Вони ж зможуть достроково припиняти його повноваження. Районні депутати обиратимуть також голову районного виконкому.

Голову КМДА призначатиме і звільнятиме президент України за поданням Кабінету Міністрів. Серед додаткових повноважень голови КМДА - участь у засіданнях Кабміну з правом дорадчого голосу в питаннях, що стосуються Києва; погодження на призначення та звільнення керівників розташованих у Києві державних підприємств та територіальних органів міністерств; погодження питань створення, реорганізації, ліквідації підприємств або організацій загальнодержавного значення і державної форми власності.

Голова КМДА матиме право опротестовувати акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування Києва та районів.

Автори законопроєкту пропонують встановити порядок перевірки та опротестування актів.

Згідно зі змінами до закону про столицю, глава адміністрації зможе ухвалити рішення про зупинення дії акта місцевого самоврядування, опротестувавши його в письмовій формі з одночасним зверненням до суду не пізніше 7 днів з кадрових питань, не пізніше 14 днів - щодо актів індивідуальної дії, не пізніше 30 днів - щодо актів нормативно-правового змісту.

За підсумками перевірки відповідних актів виявлення недоліків, які не відповідають публічним інтересам територіальної громади, Конституції і законам України, дозволить главі КМДА вимагати від відповідного органу або посадової особи негайно усунути їх. Відповідний орган або чиновник повинні усунути порушення протягом терміну, встановленого главою адміністрації.

Крім того, автори законопроєкту пропонують скоротити максимально можливу кількість депутатів місцевих рад. Загальний склад місцевої ради становитиме 84 депутати за чисельності понад 1 млн виборців.

У нинішній редакції ст. 16 закону про місцеві вибори, якщо виборців понад 2 млн, місцева рада складається з 120 депутатів.

Нагадаємо, 4 вересня Кабмін підтримав звільнення Кличка з посади голови КМДА. Кабмін Володимира Гройсмана раніше відмовлявся розглядати це питання.

Депутати Верховної Ради VIII скликання перед складанням повноважень звернулися до Конституційного Суду з проханням пояснити, чи може президент призначати на посаду голови КМДА не мера Києва.

У 2003 році Конституційний Суд вирішив, що Київська міськадміністрація паралельно виконує функції виконавчого органу Київради та місцевого органу виконавчої влади і тому її має очолювати лише особа, яка була обрана київським міським головою.

Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook, Twitter і Telegram