Майже 800 гривень на тонні зернових втрачають зараз аграрії через транспортний колапс на залізниці. Про це заявив в ефірі 24 каналу голова Української аграрної конфедерації Леонід Козаченко.
"Цей колапс особливо проявився на Південно-Західній залізниці, яка зараз узагалі зупинила перевезення зерна. Через критичну ситуацію з відвантаженням у аграріїв припинили закуповувати зернові - і ціни відразу почали падати. Скільки часу буде зупинено цю магістральну лінію, в "Укрзалізниці" поки що не говорять. Втрати виробників величезні - 800 гривень на тонні, не тому, що зерно псується, обсипається на полях, а тому, що фермери не можуть продати його за гідну ціну", - пояснив Козаченко.
"Ми говорили про те, що залізниця перевозить понад 60 відсотків таких вантажів. На жаль, і модернізація, яка планувалася, не відбулася. І "Укрзалізниця" зараз не здатна забезпечити необхідну кількість локомотивів, які могли б обслуговувати поки що понад 20 тисяч вагонів", - зазначив голова Української аграрної конфедерації.
"Потрібно розвивати приватну тягу. Знімати монополію з магістральних перевезень. І в уряді із цим погоджуються. Однак обіцяють ввести приватну тягу не раніше ніж через три роки. Сказали, що основною причиною цього є те, що потрібно прийняти три постанови Кабінету Міністрів і прийняти близько десяти підзаконних актів. Невже для цього потрібно ще три роки. Уявляєте, яких втрат за цей час зазначають аграрії", - пояснив керівник профільної Асоціації.
Окрім демонополізації залізничних перевезень, за словами Козаченка, потрібно розвивати річкові перевезення і будувати сучасні автобани. Тоді Україна дійсно стане світовою житницею і здатна буде нагодувати пів світу.