ГоловнаЕкономікаБізнес

"Укрзалізницю" звинуватили в намірі потай підняти тарифи для вантажовідправників

Бізнес розцінює ці наміри як зловживання монопольним становищем.

"Укрзалізницю" звинуватили в намірі потай підняти тарифи для вантажовідправників

Новий порядок визначення вартості вагонів, анонсований "Укрзалізницею", підвищить витрати вантажовідправників на 3 млрд грн на рік.

Таку думку, повідомляє "Обозреватель", після наради представників бізнесу та УЗ висловив президент ОП "Укрметалургпром" Олександр Каленков.

Бізнес розцінює ці наміри як зловживання монопольним становищем УЗ і має намір оскаржувати пропоновані зміни в Антимонопольному комітеті та в судах.

"Анонсовані УЗ зміни призведуть до того, що ринок вантажовідправників заплатить більше, за нашими підрахунками, на 3 млрд грн у розрахунку на рік. Єдине, що зробила УЗ - це розклала це підвищення на найближчі півтора року. Думаю, це привід для багатьох підприємств звернутися і в Антимонопольний комітет, і в суди для того, щоб відстоювати свої права. Тому що УЗ, з одного боку, наполягає, що є ринковим суб'єктом і вимагає відповідного до себе ставлення, а з іншого, користуючись своїм монопольним становищем, протискає вигідне для себе рішення", - зазначив Каленков.

Суть пропонованих УЗ змін полягає у включенні в плату за користування вагоном, крім погодинної оплати, ще й "штрафних санкцій" - за перевезення вантажу на 200 км за кожну добу понад 48 годин. Оскільки залізницею в Україні перевозять близько 60% усіх вантажів (по окремих вантажах - до 100%), наслідки нововведень у разі їх затвердження відчують усі.

"Будь-які тарифні зміни позначаться на собівартості товару в Україні. Перше: це призведе до уповільнення економічного зростання. Друге: товари дорожчатимуть всередині країни і будуть втрачати конкурентоспроможність на зовнішніх ринках. Думаю, ми будемо консультуватися з підприємствами, які входять в ОП" Укрметалургпром" (а це 40% усіх вантажів, які перевозить УЗ), і, залишаючись у законодавчому полі, будемо апелювати і до нової влади", - заявив Каленков.

"Думаю, люди, які сформують новий Кабмін, нове Міністерство інфраструктури, АМКУ, розуміють, що державний монополіст, найбільша компанія, зловживає своїм становищем. І що потрібно прислухатися до ринку, до реального бізнесу", - додав він.

На думку Каленкова, чергові зміни, пропоновані УЗ - ніщо інше, як нове приховане підвищення тарифів, які за останні півтора року зросли вже на 50%.

"Приховане викачування ресурсів з вантажовідправників відбивається на всіх наших операціях. Ми вважаємо, що УЗ має гігантські можливості підвищувати власну ефективність і заробляти додаткові кошти, в тому числі і для інвестицій", - резюмував Каленков.

Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook, Twitter і Telegram