Україні може знадобитися замістити близько 180 тис. тонн білоруського дизпалива, поставки якого зупинені через проблеми з сировиною в Білорусі.
Про це йдеться в заяві "Консалтингової групи А-95".
"Через проблеми з якістю нафти переробку знизив до мінімуму не тільки Мозирський, але і Новополоцький НПЗ. Очевидно, що в травні поставки з Білорусі в Україну будуть суттєво зменшені. Ринку доведеться замістити великий обсяг дизельного палива. За оптимістичним сценарієм необхідно знайти 80-100 тис. тонн, за песимістичним - 150-180 тис. тонн", - сказав директор А-95 Сергій Куюн.
Збій у поставках полегшений великими запасами дизельного палива, які були сформовані під посівну кампанію.
Основним джерелом заміщення білоруського дизеля може стати імпорт по морю і, можливо, "Укртатнафта". Крім того, в травні збережеться високий рівень прокачування російського дизпалива нафтопродуктопроводом "ПрикарпатЗахідтранс" - близько 280 тис. тонн.
Проблем із забезпеченням бензином в А-95 не очікують, білоруський обсяг буде заміщений паливом українського виробництва, імпортом з Литви і по морю.
"Ціни на нафтопродукти для споживачів найближчим часом продовжать зростання, але поки що основним драйвером є підвищення котирувань на світовому ринку внаслідок зменшення поставок з Ірану і Венесуели. На цей момент світова кон'юнктура сформувала потенціал зростання в розмірі до 1 грн/л. Фактор переходу на альтернативні поставки дизпалива позначиться на цінах в травні і становитиме близько 1 грн/л", - ідеться в повідомленні.
Нагадаємо, що кілька днів тому через нафтопровід "Дружба" до Білорусі почала надходити неякісна російська нафта з підвищеним умістом органічних хлоридів. Через неякісну нафту білоруські НПЗ різко скоротили переробку, а "Белнефтехим" і Білоруська нафтова компанія обмежили експорт світлих нафтопродуктів - бензину і дизпалива.