Трудовий колектив і профспілка працівників Попаснянського ВРЗ звернулися до міністра інфраструктури Володимира Омеляна, Фонду держмайна і керівництва "Укрзалізниці" з проханням продовжити договір оренди цілісного майнового комплексу заводу, зберегти виробництво та робочі місця.
Стратегічне вагоноремонтне підприємство України найближчим часом може бути зупинено. У Попасній ризикують залишитися без роботи 1100 осіб. 8 вересня 2017 року ПАТ "Укрзалізниця" повідомило керівництво ВРЗ про відмову в продовженні договору оренди майнового комплексу державного підприємства. Причини такого резонансного для трудового колективу рішення керівництво "Укрзалізниці" не повідомило, кажуть на підприємстві.
Там відзначили, що договір оренди між регіональним відділенням ФДМУ в Луганській області та ТОВ "Попаснянський вагоноремонтний завод" було укладено терміном на 10 років 11 грудня 2007 року. Оскільки термін оренди закінчується в грудні поточного року, трудовий колектив повідомив державні інстанції про намір продовжити дію договору на наступні 10 років.
Попаснянський ВРЗ - містоутворююче підприємство. Податки і збори, які справно платить завод, є одним з основних джерел наповнення міського бюджету. З грудня 2007-го по серпень 2017 року в бюджети всіх рівнів перераховано 291,5 млн грн.
Підприємство не має боргів із заробітної плати, є високотехнологічним, веде успішну діяльність на ринку виробництва та ремонту вантажного рухомого складу залізниці.
"На цей момент завод перебуває в стадії стратегічного розвитку: модернізує виробничі потужності, укладає нові угоди про партнерство, бере активну участь у житті міста. Після закінчення бойових дій на території Попасної силами підприємства відновлювалася зруйнована інфраструктура міста, надавалася гуманітарна допомога незахищеним верствам населення", - йдеться у зверненні трудового колективу.
Профспілка констатує, що в розвиток підприємства було вкладено чималі інвестиційні ресурси. Зокрема, придбано і взято в оренду дороге сучасне обладнання, оскільки основні фонди держпідприємства не були придатні для подальшої виробничої експлуатації.
"Завдяки інновації технологічних процесів підприємство отримало можливість удвічі наростити обсяги виробництва. У 2017 році адміністрація збільшила заробітну плату працівникам на 25%, з червня ввела доплату до тарифних ставок і посадових окладів за роботу в зоні АТО на підконтрольній Україні території. За час дії договору орендар відповідально виконував узяті на себе зобов'язання, вчасно і в повному обсязі сплачував орендну плату, податки, збори й інші платежі до міського та державного бюджетів. Виникає питання: навіщо повертати завод у минуле, якщо на нашому підприємстві створено всі умови для розвитку?" - запитують вагоноремонтники.
Профспілка Попаснянського ВРЗ інформує про те, що невідомість подальшої долі підприємства загострює стан справ у трудовому колективі. Обурення робітників зростає з кожним днем. Луганчани просять Міністерство інфраструктури України, Фонд державного майна і керівництво ПАТ "Укрзалізниця" сприяти у продовженні договору оренди і не допустити зупинки успішного підприємства.