ГоловнаЕкономікаБізнес

Дуда і Порошенко назвали "Північний потік-2" політичним проектом

"Чому німці хочуть будувати з "Газпромом" новий трубопровід усупереч інтересам Польщі та інших країн".

Дуда і Порошенко назвали "Північний потік-2" політичним проектом
Анджей Дуда, Петр Порошенко
Фото: president.gov.ua

Президент Польщі та України Анджей Дуда та Петро Порошенко на Мінській конференції з безпеки виступили проти будівництва трубопроводу "Північний потік-2".

Це питання порушив Дуда у відповідь на запитання одного з учасників конференції про відносини між Польщею та Німеччиною.

"Ми були проти "Північного потоку-1", але він усе одно існує. Зараз ми проти "Північного потоку-2", тому що він суперечить не тільки нашим інтересам, а й інтересам України, Словаччини. І що ми чуємо? Це просто бізнес. ОК, можливо, в цьому проекті дійсно приватні гроші, але в реальності це політична проблема, а не економічна!" - заявив Дуда.

"Існує багато інших трубопроводів між Росією і Європою. Чому німці хочуть будувати з "Газпромом" новий трубопровід усупереч інтересам Польщі та інших країн?" - запитує польський президент.

Порошенко після виступу Дуди зазначив, що в європейських інвесторів є два варіанти: вкласти 1 млрд євро в модернізацію української газотранспортної системи або 20 млрд євро - в розширення "Північного потоку".

"Північний потік-2" має єдину мету - політичну. Зробити Європу більш залежною і послабити Україну, Польщу та Словаччину", - сказав український президент.

Нагадаємо, російський "Газпром" 4 вересня підписав з європейськими енергокомпаніями зобов'язуючу акціонерну угоду щодо будівництва газопроводу "Північний потік-2". Підписання не анонсували до останнього моменту. "Газпром" буде володіти контрольним пакетом, німецькі E.On і Wintershall, австрійська OMV і англо-голландська Shell отримають по 10%, французька Engie - 9%.

"Північний потік-2" - проект будівництва газопроводу потужністю 55 млрд кубометрів із Росії до Німеччини через Балтійське море. Передбачають, що маршрут по дну моря, а також точка входу в газотранспортну систему Німеччини в Грайфсвальді будуть ті самі, що й у першого Nord Stream, який запустили в 2011 році.

Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook, Twitter і Telegram