Усі сфери креативних і культурних індустрій показують приблизно однакове падіння продажів за перші два тижні карантину - 50%.
Про це свідчать результати опитування, проведеного агентством економічного розвитку PPV Knowledge Networks за підтримки Міністерства культури та інформаційної політики України.
В опитуванні взяли участь 225 респондентів, його проводили з 23 по 30 березня. Так, згідно з результатами опитування, 72% респондентів вважають креативний бізнес більш вразливим до наслідків пандемії коронавірусу COVID-19, ніж інші сфери.
38% опитаних втратили більшу частину доходів під час карантину (близько 75% і більше), і тільки 8% відповіли, що карантин ніяк не вплинув на їхні доходи. 27% респондентів не можуть перевести бізнес онлайн і потребують спеціальних програм стимулювання.
Загалом 57% респондентів відзначили, що потребують спеціального пакету економічного стимулювання, а 48% - податкових пільг, які підвищать попит на їхні послуги.
За результатами опитування його організатори склали рекомендації для уряду: знизити податкове навантаження на підприємців у креативних і культурних індустріях; розробити антикризові програми підтримки для таких бізнесів, які не можуть працювати в онлайн-режимі і т.д.
Повністю результати опитування можна почитати за посиланням.
Нагадаємо, у зв'язку з пандемією коронавірусу Міністерство фінансів вносить зміни до бюджету на 2020 рік. У першій редакції правок пропонували практично повністю позбавити сектор культури державного фінансування на проєкти і розвиток, залишивши тільки витрати на зарплатний фонд.
Після протесту з боку державних інституцій і представників індустрій це рішення переглянули, але правки до бюджету все ще не прийняті парламентом, їх доопрацьовують уряд і депутати в комітетах.