ГоловнаБлогиБлог Юрія Огірчука

Хто прийде на заміну імпортерам?

Минулий тиждень ознаменувався доволі відчутним зниженням роздрібних цін на дизельне паливо. Таку приємність усім нам, кінцевим споживачам, зробили менеджери практично усіх мереж автозаправних станцій. Однак, особливо відзначилася група «Приват», у мережах якої дизель одномоментно «скинув» цілих 30 коп. на кожному літрі. Погодьтеся, суттєве послаблення для рядового українця, змушеного дедалі ретельніше рахувати кожну копійку.

Фото: vladnews.ru

Разом з тим, остання семиденка принесла й інші новини. Й найбільш важливою серед них стала заява про можливість запровадження мит на імпорт нафтопродуктів. А останні новини з митниці свідчать про все зростаючі апетити держави, яка прагне відкусити від паливного пирога якомога жирніший кусок…

Ціни на дизельне паливо сьогодні демонструють стабільну низхідну динаміку. Сприяє цьому як цінова ситуація у Європі, так і внутрішні чинники. Так, за даними цінового моніторингу НТЦ «Псіхея», цистернові партії дизеля подешевшали в Україні за останні 30 днів на 7,4%, бензовозні - на 6,1%. Середня ж ціна імпортних пропозицій у даному сегменті ринку впала з початку травня на 8,3%. В роздробі це дало зниження за останній місяць в середньому по ринку на 0,9% - до 9,84 грн./л.

При цьому, джерела в збутових компаніях вважають, що через триваюче зниження цін на світовому ринку, паливо в Україні має ще суттєвий потенціал до здешевлення. Єдиним стримуючим фактором залишається закон про плаваючий акциз - невідомо, наскільки виросте податок. Окрім того, за словами учасників ринку, останнім часом почали виникати певні проблеми в процесі митного оформлення нафтопродуктів, у зв’язку із чим виникає враження, що митниця штучно гальмує процес, очікуючи нових, підвищених ставок акцизу.

Однак, ситуація, за якої основним ресурсним джерелом поставок палива на внутрішній ринок залишається саме імпорт, а з шести вітчизняних нафтопереробних заводів нині працює лише один – Кременчуцький, дедалі більше турбує наших високопосадовців. І не лише їх. За останніми даними, ринком нафтопереробки в Україні не на жарт зацікавився не хто не будь, а сам Дмитро Фірташ. Так, з інтересами саме цього одіозного українського олігарха пов’язують появу на тому тижні заяв міністра економічного розвитку й торгівлі Петра Порошенка про можливе відновлення стягнення імпортних мит на світлі нафтопродукти в Україні. Головна мета повернення до такої практики – «стимулювання внутрішньої нафтопереробки».

Таким чином, минулий тиждень приніс надію на відновлення переробки в Україні. Говорити про це стало можливим саме після того, як про свій намір купити нафтопереробний завод в Україні заявив пан Фірташ. Визнавши, що сьогодні нафтопереробна галузь в Україні перебуває в стані занепаду, бізнесмен повідомив про те, що очолювана ним Федерація роботодавців України звернеться до Кабінету міністрів з листом про необхідність створення належних умов для розвитку нафтопереробки й нафтохімії в Україні.

Як бачимо, українські урядовці вміють дуже швидко реагувати на ініціативи таких поважних людей, як Дмитро Фірташ. Вже в середу про неприпустимість збереження залежності країни від імпорту заявляє П.Порошенко. За словами міністра, поки спостерігається різке зниження цін на нафту на світових ринках і відсутня відповідна корекція цін на паливо на внутрішньому ринку, варто серйозно замислитися про захист наших нафтопереробних підприємств і повернення до стягування імпортних мит. Це, на його переконання, дозволить завантажити українські НПЗ і зробить ціни на нафтопродукти більш стабільними.

Юрій Огірчук Юрій Огірчук , Аналітик розвитку паливного ринку
Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook, Twitter і Telegram