ГоловнаБлогиБлог Сергія Березенка

Законопроекти для підтримки "Антонова"

Ми сьогодні маємо унікальний шанс вивести вітчизняну авіаційну галузь на новий технологічний рівень, дати новий подих, зробити її повністю незалежною від Росії. Головне – не втратити цей шанс, а разом з ним і стратегічно важливе для України літакобудування з його науково-технічним та виробничим потенціалом. Україна входить до семи країн світу, що володіють повним циклом створення авіаційної техніки. За рівнем розвитку літакобудування наша держава належить до найбільш розвинутих. Таку промисловість мають п'ять — шість держав світу. (пропоную вставити слайд з презентації стр. 4)

Фото: EPA/UPG

Але у більшості зарубіжних країн, де розвинена авіаційна промисловість, галузь вагомо підтримується на державному рівні: наданням державних гарантій, здешевленням кредитів, державним замовлення авіаційної техніки та ін.

Натомість в Україні сьогодні майже відсутня державна підтримка літакобудування. І відбувається це, в першу чергу, через недосконалість законодавства та невідповідність його сьогоднішнім потребам авіаційної промисловості.

Заборона державним авіаційним підприємствам бути засновниками та учасниками спільних підприємств перекреслює співпрацю з іноземними партнерами. А це відповідно означає, що ми не можемо виконувати міжнародні контракти і отримувати ті інвестиції, які необхідні галузі для будівництва нових літаків. Яскравим прикладом є сьогоднішні перемовини з Королівством Саудівська Аравія про розробку літака АН-132, де необхідною умовою для виконання контракту є створення такого СП.

Крім того, виробництво нових літаків розширює номенклатуру комплектуючих виробів, які необхідно імпортувати, оскільки вони не виробляються в Україні. Сьогодні імпортна складова російських деталей в українському літакобудуванні є величезною. Тому Росія робить все для того, щоб перший український літак без жодної російської деталі не злетів. Крім того, існує проблема фінансового навантаження. Це митні платежі, НДС, що «накручується» на ціні кожної деталі, які імпортуються, та податок на землю. Підприємство не може вдвічі дорожче платити за комплектуючі, ніж за них платять наші конкуренти.

Ми разом з моїми колегами – народними депутатами та командою ДП «Антонов» розробили та зареєстрували у парламенті три ключових законопроекти (№3456, 3457, 3458), якими пропонується надати державним підприємствам авіаційної промисловості податкові пільги для налагодження серійного виробництва вітчизняних літаків та право створювати спільні підприємства для отримання в галузь таких очікуваних інвестицій.

Найголовніше, чого ми зможемо досягти завдяки прийняттю цих законів – бути незалежними від Росії у авіаційній галузі. АН-132 – може стати першим українським літаком, який буде зроблено без жодної російської складової. Як тільки він злетить – це означатиме, що наміри Росії зупинити розвиток української авіабудівної галузі провалилися. Це буде перемога України і ДП «Антонов».

Сергій Березенко Сергій Березенко , Народний депутат України VIII скликання, заступник голови парламентської фракції Партії “Блок Петра Порошенка”
Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook, Twitter і Telegram