Але у більшості зарубіжних країн, де розвинена авіаційна промисловість, галузь вагомо підтримується на державному рівні: наданням державних гарантій, здешевленням кредитів, державним замовлення авіаційної техніки та ін.
Натомість в Україні сьогодні майже відсутня державна підтримка літакобудування. І відбувається це, в першу чергу, через недосконалість законодавства та невідповідність його сьогоднішнім потребам авіаційної промисловості.
Заборона державним авіаційним підприємствам бути засновниками та учасниками спільних підприємств перекреслює співпрацю з іноземними партнерами. А це відповідно означає, що ми не можемо виконувати міжнародні контракти і отримувати ті інвестиції, які необхідні галузі для будівництва нових літаків. Яскравим прикладом є сьогоднішні перемовини з Королівством Саудівська Аравія про розробку літака АН-132, де необхідною умовою для виконання контракту є створення такого СП.
Крім того, виробництво нових літаків розширює номенклатуру комплектуючих виробів, які необхідно імпортувати, оскільки вони не виробляються в Україні. Сьогодні імпортна складова російських деталей в українському літакобудуванні є величезною. Тому Росія робить все для того, щоб перший український літак без жодної російської деталі не злетів. Крім того, існує проблема фінансового навантаження. Це митні платежі, НДС, що «накручується» на ціні кожної деталі, які імпортуються, та податок на землю. Підприємство не може вдвічі дорожче платити за комплектуючі, ніж за них платять наші конкуренти.
Ми разом з моїми колегами – народними депутатами та командою ДП «Антонов» розробили та зареєстрували у парламенті три ключових законопроекти (№3456, 3457, 3458), якими пропонується надати державним підприємствам авіаційної промисловості податкові пільги для налагодження серійного виробництва вітчизняних літаків та право створювати спільні підприємства для отримання в галузь таких очікуваних інвестицій.
Найголовніше, чого ми зможемо досягти завдяки прийняттю цих законів – бути незалежними від Росії у авіаційній галузі. АН-132 – може стати першим українським літаком, який буде зроблено без жодної російської складової. Як тільки він злетить – це означатиме, що наміри Росії зупинити розвиток української авіабудівної галузі провалилися. Це буде перемога України і ДП «Антонов».