Влада поставила хрест на розвитку громадського транспорту в Києві

Замість розвитку транспорту - консервація.

Ось що обрали влада і столичні чиновники.

19 липня Київрада продовжила розгляд проекту рішення про заборону підвищувати тарифи на проїзд в комунальному транспорті до запровадження е-квитка та єдиної системи обліку оплати проїзду. Саме на підтримку цього проекту ми й збиралися на акцію #скасуй_тариф_на_корупцію 12 липня.

Фото: пресс-служба КГГА

Тоді влада нагнала силовиків, а владна більшість в Київраді розбіглася, злякавшись людей і не маючи логічних аргументів проти проекту, окрім як зігнати бюджетників на подобу «антимайдану». А ще погрожувати киянам транспортним колапсом, який сама дбайливо і створює. Отже, 19 липня проект було провалено. Не вистачило голосів.

Що це насправді означає. Мова не просто про втримання тарифів на старому рівні. Питання в тому, щоб вжити інтенсивних заходів для ліквідації корупційних схем та підвищення рівня прозорості й фінансової звітності на транспорті. Це відкриє шлях до більш чіткого контролю та розширить інструментарій оцінки ефективності роботи. Проект про заборону підвищувати тарифи треба розглядати в комплексі з регуляторним проектом рішення про організацію перевезень в Києві, який було опубліковано та презентовано 11 липня.

Він передбачає запровадження е-квитка, встановлення автоматизованої системи обліку оплати проїзду, створення і оптимізацію єдиної транспортної системи в Києві. Як це має працювати зображено в презентації, яку можете вивчити тут:

Крім того, передбачається поступова відмова від маршруток. За приблизними оцінками, вони утворюють тіньовий ринок готівки обсягом в 2 мільярди гривень на рік. Ці кошти мають надходити до бюджету, проте вони осідають в кишенях ділків та чиновників.

Що дасть прийняття цих двох рішень:

- виведення з тіні, а отже залучення в бюджет коштів, які місто втрачає через маршрутки, де нема реального обліку. За ці кошти можна купувати ті ж вагони/автобуси/тролейбуси;

- зменшення фінансового навантаження на користувачів послуг перевезення через зниження ціни на одноразові та багаторазові квитки;

- підвищення зручності користування транспортом і підвищення транспортної мобільності, а отже більше водіїв частіше будуть користуватися транспортом загального користування, що зменшить обсяг заторів на дорогах;

- виключення перевізників з процесу збору коштів як оплату за проїзд, що усуває багато корупційних ризиків.

Це лише частина переваг.

Проте, влада зробила інший вибір - законсервувати старий порядок. Продовжувати стягувати з киян корупційну ренту на користь корупціонерів при владі та олігарха Фукса, який зараз буде стягувати з міста штучний борг в 2 мільярди за вагони метро. Нещодавно з‘явилася інформація, що Фукс збирається відсудити в міста ще півмільярда.

В такій ситуації жодної мотивації здійснювати інновації у влади та чиновників нема. Саме такий вибір вони зробили - поставити хрест на розвитку транспорту в місті. А це удар по інвестиційній привабливості, ще один цвях в труну туристичного потенціалу міста і втрата продуктивності у створенні регіонального валового продукту.

За логікою речей, на наступних виборах кияни мають зробити свій вибір відповідно до позиції, яку зайняла влада. Але це вже інше питання.

А поки що, якщо ми не хочемо далі їздити у відрах на колесах, потрібно тиснути на владу для прийняття проекту рішення про сучасний порядок пасажирських перевезень в Києві.

Олександр Солонько Олександр Солонько , Юрист, політичний аналітик, громадський активіст
Читайте главные новости LB.ua в социальных сетях Facebook и Twitter