Поїзд класу Інтерсіті (ІС) “Київ-Херсон” формуванням Південної залізниці складається з п'яти сидячих вагонів, з яких чотири - другого класу, і один — першого класу та доїзжджає до Херсону за 7:10. Повна вартість квитка першого класу складає 300-350 гривень, а другого — від 204 до 250 гривень в залежності від дня курсування. Заповненість поїзда до Херсону коливається від 90% до 100% від загальної кількості місць, назад — 60-70%. Разом з тим, по піковим датам заповненість сягає 100% в обидві сторони.
В Україні курсують поїзди класу Інтерсіті (ІС) та Інтерсіті+ (ІС+). Різниця між ними вимірюється ціною, рівнем комфорту, середньої та допустимої швидкості.
Відповідно до Додатку 5 до Правил..., у поїздах класу ІС+ маршрутна швидкість є не меншою 90 км\годину, а максимальна — до 200км\год, натомість в ІС маршрутна — не менше 80км\год, а максимальна 160км\годину.
Окрім швидкості, клас ІС чи ІС+ визначається ще рівнем комфорту — переліком послуг які включені чи надаються пасажирам за додаткову оплату.
Так до ІС і ІС+ включені наступні послуги:
Комфортні сидіння з регульованим нахилом, розетки для ноутбуків (не менше ніж 1 на 2 пасажирських місця), обов'язкове кондиціювання, системи обігріву , усі туалети в поїзді обладнані системою вакуумного збору. За додаткову платню можна замовити чай\каву, тощо. В першому класі ІС+ ще має бути присутній вайфай.
І все. На цьому фактична різниця по включеним послугам між класами поїздів закінчилась, залишилось лише тип і виробник вагонів. На Інтерсіті це можуть бути чудові вагони Крюківського виробництва під локомотив, в той час як на Інтерсіті + - Хундай.
Тепер повернемось до поїзда “Київ-Херсон”.
Даний поїзд є класу Інтерсіті і формальні вимоги, окрім наявності розеток для ноутбуків, дотримані.
Середня швидкість даного поїзда становить 80,25 км\годину, при тому, що до Миколаєва середня швидкість становить 81 км\год(з урахуванням 20 хвилин по Долинській на зміну локомотива), а до Долинської — 87 км\год. Від себе зазначу, що швидкість даного поїзда до станції ім.Т.Шевченка становить в межах 120 км\год,але зменшується на станціях і на певних перегонах у зв'язку з технічним станом колії.
Вагони виготовлені з нуля в 2006 році Крюківським вагоноремонтним заводом з капітальним ремонтом у 2012 році.
Пасажирам пропонується кава, чай, печиво, вафлі за додаткову платню. Кому не зовсім зручно сидіти на сидіннях, які регулюються — можна за додаткову платню в 7 гривень замовити у провідника підголовник — зручна річ, з допомогою якої можна спокійно спати, закривши очі. Під час руху поїзда працює кондиціонування, яке дозволяє тримати температуру повітря в вагоні в межах 20-25 градусів. Протягом поїздки декілька разів відкручувались і неприємно гупали бокові панелі внутрішньої обшивки, але поїздний електромеханік з викруткою вирішував ці проблеми на ура.
Звісно, на Херсон можна пустити і Хундай, і двохповерхове Шкоденятко (двохповерховий електровоз марки “Шкода”) - це питання зусиль, вартості і часу. Але чи сенс?
Ділянка Долинська-Миколаїв-Херсон не електрифікована та якість залізничного полотна не достатня до швидкості більше за 120 км\годину, тому з Долинської до Херсона чи Миколаєва поїзди возить тепловоз. Хундай краще використовувати на ділянці з повною електрифікацією.
Тож нема ніякої зради у тому, що з Києва до Херсона їздить не Хундай.
По станції Долинська (єдина зупинка між Києвом і Миколаєвом для зміни локомотива) пасажирам дається 20 хвилин, щоб купити у бабусь смачні пиріжки та вареники, прогулятись по станції або покурити у відведених для цього місцях. В цей час, електровоз, який везе поїзд та живиться струмом, змінюється на симпатичний тепловоз на солярці, який везе пасажирів далі.
До негативів можна віднести невідповідність схеми в онлайн продажу до схеми, яка є в поїзді (її найближчим часом мають змінити), та запах рідної солярки на ділянці Херсон-Долинська, який заходить до вагону, якщо хтось відкрив вікно. Окремо зазначу, що вікна у вагонах чисті — тому з задоволенням можна розглядати краєвиди п'яти областей :).
Любіть Україну та подорожуйте залізницею!