Євген Шимальський, куратор програми:
В якості лейтмотиву ми обрали американський мінімалізм і творчість Джона Кейджа. Якраз цього місяця – 100 років з дня народження композитора.
Джона Кейджа називали «геніальним винахідником», він вніс масу нового в сучасну музику. Одне з них – перформанс «Музичний цирк», суть якого в тому, що кілька колективів одночасно виконують різні за стилем музичні твори. При цьому слухачі переходять від одного «центра» музики до іншого. Гості «ГОГОЛЬFEST -2012» вперше в Україні побачать і почують живе виконання «Музичного цирку». При цьому важливо те, що українські музиканти будуть в такій незвичній манері представляти музику зокрема українських композиторів.
На ГОГОЛЬFEST приїде Маргарет Ленг Тан – одна з найкращих виконавиць нової музики, гостя усіх відомих авангардних фестивалів. Кожен концерт Маргарет, в якому вона міксує екзотичні інструменти і свій дивовижний артистизм – це музика і театр одночасно. Де ще ви почуєте виконання «Eleanor Rigby» на іграшковому фортепіано? Я дуже радий, що під час свого першого візиту в Україну Ленг Тан виступить з концертом-присвятою Джону Кейджу саме на «ГОГОЛЬFEST-2012». Вона була його близьким другом. Це надзвичайно тепла музика, яка не залишить байдужим жодного слухача.
Кого ще чекати на фестивалі?
Сольний концерт для віолончелі представить лауреат Royal Philharmonic Society Award 2012, засновник і директор лондонського колективу Apartment House Антон Лукошевиче.
Пролунає новий авторський проект українського композитора Вікторії Полєвої «Аrs moriendi». В ньому візьме участь виняткова для української музичної сцени акторка та співачка зі Львова Наталя Половинка.
Ми запланували виступ колективу New Era Orchestra, Київских солістів, імпровізаційний концерт Water Music і чотиригодинний електроакустичний концерт-медитацію Алли Загайкевич і її колег – «Сонна музика», котрий відбудеться вночі.
Як Ви вважаєте, наскільки український слухач готовий сприймати нову і експериментальну музику?
У нашої публіки значно менше можливостей послухати нову музику, ніж у мешканців європейської столиці. Але сприйняття такої музики часто відбувається на базовому, майже біохімічному рівні.
Як казав Джон Кейдж: «Моя улюблена музика – це та, котру я ніколи не чув». Він мав на увазі постійні зміни і новаторство. Наша мета – не просто розлякати шанувальників Моцарта авангардом. Ми спробуємо представити музику як важливу частину культури 20 століття і сподіваємося, що слухач цей культурний досвід оцінить.
У величезному цеху занедбаного заводу?
Іноді заводський цех підходить для музики набагато більше, аніж зала філармонії, все інше - справа музикантів.
Центр просування культури "Свідомо"