Єврокомісія хоче ввести новий податок на доходи для великих технологічних компаній, який розраховуватимуть на підставі того, де перебувають користувачі, а не штаб-квартира компанії.
Про це повідомляє агентство Рейтер з посиланням на відповідний проект Єврокомісії.
У разі прийняття пропозиція торкнеться таких компаній, як Amazon, Google і Facebook, які неодноразово зазнавали критики з боку великих держав ЄС, які звинувачували їх у приховуванні доходів у країнах з низькими податками, такими як Люксембург та Ірландія.
Очікується, що пропозиція Єврокомісії наразиться на спротив невеликих країн ЄС, які бояться стати менш привабливими для міжнародних компаній.
У проекті зазначається, що онлайн-рекламодавці повинні платити податок "там, де відображається реклама" і "де розміщені користувачі, яким надають дані про товар".
З онлайн-магазинів податок стягуватимуть у країнах, "де перебуває користувач, який платить за можливість доступу до платформи (або для укладення транзакції на платформі)".
У документі наголошено, що податок повинен застосовуватися до компаній з доходами понад €750 млн по всьому світу і щонайменше €10 млн у ЄС. Податок буде розраховуватися на "сукупні валові доходи" бізнесу і повинен мати єдину ставку ЄС "від 1 до 5%". При цьому податок буде тимчасовим заходом і буде застосовуватися тільки до ухвалення більш комплексного рішення про справедливе цифрове оподаткування.
Пропозицію Єврокомісії, як очікується, буде представлено в другій половині березня.
Нагадаємо, що в кінці січня Єврокомісія оштрафувала постачальника Apple майже на мільярд євро.