Роздвинь палички – і отримай задоволення. Креативщики «Якіторії», звісно, пропонують не задоволення, а дисконтну картку, але підсвідомо складається враження, що вони просувають послуги гейш, а не суші-майстрів.
Палички в позі жіночих ніг і хоробрий джигіт із вусами-паличками і зачіскою з суші. З усього видно, що реклама має на меті привабити чоловіків. А що при цьому почувають жінки, розробників не хвилює.
Уже мовчу про те, що слова «роздвинь» в українській мові не існує – натомість вживають «розсунь». Цього можуть не знати російські власники компанії, але для українських менеджерів і консультантів, які затверджували салоган, це грубий прокол.
«Якіторія» по суті – пристойний заклад, куди ходять поїсти сучасні люди середнього рівня достатку – обід там обходиться десь у 100 гривень. Більшість із них мають власне авто, бувають за кордоном і знають, що сексизм – заборонений прийом для цивілізованих компаній.
Нещодавно мала зустріч із студентами Стенфордського університету (США), які відвідували Київ, – розказувала про особливості українського медіа-ринку. Одне із питань стосувалося сексизму – наскільки він поширений у ЗМІ і рекламі?
Фото: rizne.livejournal.com
Коли я пояснила, що кахлі в Україні здебільшого рекламують напівоголені жінки, а столярні інструменти - м’язисті чоловіки, які супроводжують свою роботу двозначними епітетами «сильний», «міцний» і «пружний», - американці не повірили своїм вухам. «Саме так вона сказала», - уточнила англійською перекладач, і тільки тоді здивування змінилося на співчуття.
Ще зовсім нещодавно тішило те, що до рекламних жартів на межі брудних секс-натяків опускалися компанії третього ешелону. Тепер до них додалася досі респектабельна «Якіторія».
Їхня акція «Роздвинь» закінчується дуже скоро – 31 березня. Але ні в квітні, ні в травні бажання сходити в жоден із їхніх ресторанів до мене не повернеться.
Інша реклама заохочує відвідати спортбар на Жилянській. Реклама розташована біля Конституційного суду і чудово проглядається з центрального входу до столичної оперетти.