Компанія "Укрзалізниця" 28 грудня ввела в експлуатацію першу чергу електронної системи розподілу порожніх вантажних вагонів. Поки що її використовуватимуть для цементовозів і критих вагонів, якими управляє філія "Центр транспортної логістики".
Про це повідомила прес-служба компанії.
Комп'ютерна програма "Управління пересиланням порожніх вагонів" сама вирішує, куди і яким маршрутом направити вагони під завантаження. При цьому враховується відстань порожнього пробігу від місця вивантаження до наступного завантаження, мінімальний час очікування завантаження, необхідність попередньої концентрації вагонів на певних станціях, необхідність проходження ремонту, "промивання" або "пропарювання" вагонів і т.п.
Диспетчер в автоматизованій системі буде бачити одночасно і кількість замовлень від клієнтів, і кількість наявних порожніх вагонів на станціях. "Результат роботи диспетчера - миттєве оформлення в цій системі перевізного документа на пересилку вагона на адресу клієнта-замовника", - зазначають в УЗ. Клієнт буде отримувати інформацію про надіслані вагони на його адресу і дані про сформований перевізний документ.
Автоматизована система розподілу порожніх вантажних вагонів синхронізована з двома іншими АС - "Місплан" і "Клієнт", які є частиною єдиної автоматизованої системи керування вантажними перевезеннями.
У 2017 році функціонал цієї системи повинні розширити, що дозволить здійснювати автоматизоване управління розподілом порожніх вагонів усіх видів.
Зараз вагони розподіляють у ручному режимі, що в умовах дефіциту вантажних вагонів призводить до зловживань.