Коньяк українського виробництва можуть перейменувати в бренді.
Такий варіант переміг під час громадського онлайн-голосування, яке вибирало нову назву для "коньяку України". Його проводив проект "Географічні вказівки в Україні", який фінансується Європейським Союзом.
Понад чверть опитаних (25,6%) проголосували за те, щоб коньяк в Україні назвався "Український бренді" або "Бренді України". На другому місці - назва "Бурштин" / "Бурштинок" / "Бурштиняк" (9,4%). Третє місце зайняв "Гайстер" (8,5%). Далі йдуть: "Кьянок" (7,9%), "Дубовик" / "Дубняр" (7,2%), "Брунате" (5,3%), "Каннук" (4,5%), "Укрньяк" / "Украньяк" (4,3%), "Сонцедар" / "Сандарам" / "Виндарія" (3,3%), "Бревіс" (3%). Решта варіантів отримали менше, ніж три відсотки голосів.
Усього в голосуванні взяли участь понад 16 тисяч осіб.
Наприкінці січня Міністерство аграрної політики і продовольства України планує нараду з виробниками коньяку України для обговорення нової назви цього продукту. На ній, зокрема, будуть представлені і результати цього опитування.
Відповідно до Угоди про асоціацію з ЄС, Україна з 2026 року має відмовитися від використання захищеного географічного зазначення "коньяк" (Коньяк - місто у Франції) для продуктів, які виготовляються в Україні. Замість слова "коньяк" потрібно буде вживати або термін "бренді", або нову назву, яка поширюватиметься тільки на українську продукцію.