За два роки після анексії Криму Росією в порти півострова зайшли 28 суден під прапорами країн ЄС, йдеться в розслідуванні міжнародної мережі OCCRP, українська версія якого опублікована сьогодні на сайті LB.ua. 43 кораблі зареєстровані в ЄС, 22 належать бенефіціарам з Євросоюзу, з'ясували журналісти.
Всього ж у портах Криму зафіксовано понад 600 суден за цей час, але в цей перелік входить морський транспорт різних типів (наприклад, яхти і буксири), в тому числі ті, які перебували в Криму під час анексії і були захоплені. Список складено за даними підприємства Держгідрографія, ВМС України, організації "Майдан закордонний справ", а також за даними сервісу www.marinetraffic.com. До списку не входять військові судна.
16 липня 2014 року Україна офіційно закрила порти Криму для міжнародного судноплавства, трохи пізніше ЄС і США ввели санкції, які забороняють торговим і пасажирським кораблям відвідувати порти півострова, інвестувати в Крим. Україна також ввела кримінальну відповідальність за порушення порядку в'їзду на півострів або виїзду з нього.
У розслідуванні наводяться конкретні приклади, коли іноземні судна заходили в порти Криму всупереч санкціям і українському законодавству. Один з таких випадків з кораблем The General стався в грудні 2015 року. Згідно з даними в інформаційній системі AIS, судно йшло з турецького порту Немрут в український Херсон, але при підході до захопленого півострова сигнал судна пропав. Жителі Севастополя виявили The General в глибині Севастопольської бухти біля берегів містечка Інкерман під час навантаження металобрухту. Журналісти наводять фотографії корабля під час навантаження.
Міністр закордонних справ України Павло Клімкін каже, що кожен такий випадок відстежується, для порушників закриваються інші українські порти. МЗС України також звертається до влади інших країн, які вже можуть вплинути на порушників безпосередньо. За словами Павла Клімкіна, останнім часом кораблів-порушників стало менше.