Авіабудівні підприємства України об'єднали в корпорацію "Українська авіабудівна компанія".
Про це йдеться в повідомленні ДП "Антонов", який, судячи з усього, стане одним з учасників об'єднання.
"Було прийнято рішення про формування потужного авіаційного кластера - корпорації «Українська авіабудівна компанія», до якої увійдуть підприємства авіаційної галузі країни. Головою ради директорів цієї корпорації призначено Михайла Олексійовича Гвоздьова. З червня 2015 року він займав посаду президента ДП «Антонов»", - йдеться в прес-релізі держпідприємства.
Сам "Антонов" з 8 червня очолив Олександр Коцюба, який раніше обіймав посаду першого віце-президента ДП.
Докладної інформації про УАК поки що немає.
При цьому згадка про корпорації є на сайті Антимонопольного комітету України, де йдеться, що її створення не вимагає дозволу антимонопольного органу України. При цьому склад корпорації у висновках АМКУ позначено як "інформація з обмеженим доступом".
Зазначають, що корпорація займатиметься розробкою, виробництвом, продажем і післяпродажним обслуговуванням літаків марки "Антонов".
Оновлення. В УАК увійшли "Антонов", УкрНДІАТ (Український науково-дослідний інститут авіаційної технології), ДП "Новатор", харківський машзавод "ФЕД", Харківське агрегатне конструкторське бюро, завод "Маяк".
Як зазначає прес-служба "Укроборонпрому", надалі корпорація буде розширюватися.
Концерн підкреслює, що, створюючи УАК, використовує досвід Boeing і Airbus.
Надалі передбачено кластеризацію всіх підприємств "Укроборонпрому".
Нагадаємо, у 2005-2007 роках в Україні існувала літакобудівна корпорація "Національне об'єднання "Антонов" у складі ДП "Авіаційний науково-технічний комплекс імені Антонова" (нині - ДП "Антонов"), "Авіанта", "Заводу 410 ЦА", ХДАВП і українського НДІ авіаційної технології.
Потім на її базі з'явився концерн "Авіація України", згодом перейменований у концерн "Антонов".
У різний час він мав від трьох до десяти учасників. Так, під час створення "Авіації України" в 2007 році в ньому були запорізьке КБ "Прогрес", НДІ "Буран", Харківське агрегатне КБ, харківський завод ФЕД, ДП "Новатор", казенне підприємство "Радіовимірювач". Їх виключили зі складу концерну в 2008 році. Також у концерн "Антонов" входив завод "Авіант", поки в 2009 році його не зробили філією ДП "Антонов".
У підсумку в концерні залишилися тільки держпідприємство "Антонов", Харківське державне авіаційне виробниче підприємство (ХДАВП) і держпідприємство "Завод 410 цивільної авіації", поки протягом березня-червня 2015 року їх не передали в концерн "Укроборонпром".
Через певний час, у січні 2016 року, державний авіабудівний концерн "Антонов" було ліквідовано через відсутність учасників.