Так, цього року кількість стендів компаній зросла на 30 порівняно з 2014-м, на 20 - порівняно з 2015-м і становила 70. Збільшилася і кількість доповідачів, перевищивши 120 осіб.
За даними стартапу Adtena (онлайн-платформи для роботи з публічними Wi-Fi мережами), 7016 осіб, які прийшли на форум, використовували близько 18 362 пристроїв. Це означає, що кожен відвідувач користувався 2-3 гаджетами для виходу в Інтернет (більше даних див. в інфографіці від 1991 Інкубатор).
Якщо минулі роки загальна тональність форуму полягала у пошуку способів пережити кризу, то вже цього року в рамках експозиції «Місто майбутнього» можна було спостерігати багато цікавих нових прикладних технологій, які вже зараз можна використовувати в побудові бізнесу.
«Вперше за два кризові роки я побачив енергію росту, - зазначив голова Оргкомітету iForum Олександр Ольшанський. – Серед моїх очікувань, які виправдалися, - великий інтерес до освіти, серед очікувань, які зазнали краху, - невеликий - до теми Смарт Сіті».
Аналізуючи інтерес відвідувачів до Бізнес-потоку, його ведучі звернули увагу, що в ньому досить відчутний вектор експансії на закордонні ринки. І такий інтерес буде тільки зростати, вважають експерти.
«Думаю, що у 2016 році у сфери IT в Україні будуть два головні питання на порядку денному, - розповів ведучий потоку «Стартапи» Денис Довгополий. - Залучення раннього фінансування і побудова локальних екосистем. Для цього ми зібрали велику панель, де поговорили, що відбувається у Києві, Львові, Харкові та Одесі. У другій частині ми обговорили питання залучення фінансування: від фондів і ангелів. І окремо торкнулися теми отримання грошей від клієнтів - зазвичай цей спосіб фінансування наші стартапи упускають».
В англомовній панелі обговорювали досвід виходу на зовнішні ринки (Європа і США) з перших рук. Серед доповідачів були як іноземні експерти (люди з Європи та Америки), так і українські підприємці, які мають відповідний досвід.
Стартувавши цьогоріч потік «Освіта» був вельми насичений. Тут говорили про креативну освіту для дітей і дорослих, досвід урбаністичної освіти в українських містах, взаємодію між університетами та бізнес-корпораціями, технологічну різноманітність онлайн-освіти та багато іншого.
В рамках потоку відбулися дискусії «Як повернути довіру до технічної освіти в Україні» за участю викладачів Київського політехнічного інституту, «Освіта для міст» за участю представників різних активних груп з Києва, Одеси і Львова, а також «Ефективна ІТ-освіта: масова чи елітарна», де обговорення вели представники найбільш успішних компаній, які займаються ІТ-освітою.
«Загальне враження від освітньої панелі дозволяє говорити про те, що майбутнє (і технологічне зокрема) в української освіти є - навіть з урахуванням суттєвих труднощів», - підсумував ведучий потоку Олексій Молчановський.
Потік «Реклама» вкотре продемонстрував стабільний інтерес публіки до просування в Мережі. Теми, які найбільше хвилювали учасників цього року, - комплексний підхід до інтернет-маркетингу, agile-маркетинг, мобайл, programmatic.
У потоці «Технології» лідирували Data Science, Bitcoin&Blockchain, Front-end розробка.
Довідкова інформація
Форум інтернет-діячів (iForum) - найбільша офлайн-конференція України і Східної Європи. Форум є громадським рухом, створеним групою ентузіастів, і присвячений проблемам розвитку Інтернету. Проходить щорічно у квітні, починаючи з 2009 року. У 2011 році кількість учасників - 3743 осіб - було визнано рекордною для профільних офлайн-заходів Уанету, в результаті чого iForum було визнано Національним реєстром рекордів найбільшою конференцією в Україні. У 2012 році його відвідали 5 576 осіб, у 2013-му - понад 7 тисяч, у 2014-му - близько 5 тис., у 2015-му - 6 тис.