![](https://i.lb.ua/006/22/5717aa15c1bec.jpeg)
![](https://i.lb.ua/089/42/5717aa688ffd9.jpeg)
![](https://i.lb.ua/004/21/5717aa9285a35.jpeg)
![](https://i.lb.ua/013/30/5717aa9bd16b6.jpeg)
![](https://i.lb.ua/022/39/5717aaa48860b.jpeg)
![](https://i.lb.ua/050/04/5717aac07870a.jpeg)
![](https://i.lb.ua/069/23/5717aad37ed9b.jpeg)
![](https://i.lb.ua/080/34/5717aade48cbb.jpeg)
![](https://i.lb.ua/094/48/5717aaecc7d2c.jpeg)
![](https://i.lb.ua/107/61/5717aaf9e3ce6.jpeg)
![](https://i.lb.ua/123/14/5717ab0974b63.jpeg)
![](https://i.lb.ua/028/46/5717ab2908a5d.jpeg)
![](https://i.lb.ua/113/05/5717ab7e21350.jpeg)
![](https://i.lb.ua/003/22/5717ab8fa722b.jpeg)
![](https://i.lb.ua/015/34/5717ab9b821e7.jpeg)
![](https://i.lb.ua/034/53/5717abae3dcdd.jpeg)
![](https://i.lb.ua/044/00/5717abb84b9ec.jpeg)
![](https://i.lb.ua/064/20/5717abccea01e.jpeg)
![](https://i.lb.ua/096/52/5717abece0147.jpeg)
![](https://i.lb.ua/107/00/5717abf7b61d1.jpeg)
![](https://i.lb.ua/116/09/5717ac00a31e2.jpeg)
![](https://i.lb.ua/013/33/5717ac182c3cb.jpeg)
![](https://i.lb.ua/032/52/5717ac2bb7ec1.jpeg)
![](https://i.lb.ua/046/03/5717ac396a5d3.jpeg)
![](https://i.lb.ua/056/13/5717ac4389b6a.jpeg)
![](https://i.lb.ua/065/22/5717ac4c1415c.jpeg)
![](https://i.lb.ua/078/35/5717ac59412f7.jpeg)
![](https://i.lb.ua/088/45/5717ac63a606d.jpeg)
![](https://i.lb.ua/099/56/5717ac6e50aca.jpeg)
Так, цього року кількість стендів компаній зросла на 30 порівняно з 2014-м, на 20 - порівняно з 2015-м і становила 70. Збільшилася і кількість доповідачів, перевищивши 120 осіб.
За даними стартапу Adtena (онлайн-платформи для роботи з публічними Wi-Fi мережами), 7016 осіб, які прийшли на форум, використовували близько 18 362 пристроїв. Це означає, що кожен відвідувач користувався 2-3 гаджетами для виходу в Інтернет (більше даних див. в інфографіці від 1991 Інкубатор).
Якщо минулі роки загальна тональність форуму полягала у пошуку способів пережити кризу, то вже цього року в рамках експозиції «Місто майбутнього» можна було спостерігати багато цікавих нових прикладних технологій, які вже зараз можна використовувати в побудові бізнесу.
«Вперше за два кризові роки я побачив енергію росту, - зазначив голова Оргкомітету iForum Олександр Ольшанський. – Серед моїх очікувань, які виправдалися, - великий інтерес до освіти, серед очікувань, які зазнали краху, - невеликий - до теми Смарт Сіті».
Аналізуючи інтерес відвідувачів до Бізнес-потоку, його ведучі звернули увагу, що в ньому досить відчутний вектор експансії на закордонні ринки. І такий інтерес буде тільки зростати, вважають експерти.
«Думаю, що у 2016 році у сфери IT в Україні будуть два головні питання на порядку денному, - розповів ведучий потоку «Стартапи» Денис Довгополий. - Залучення раннього фінансування і побудова локальних екосистем. Для цього ми зібрали велику панель, де поговорили, що відбувається у Києві, Львові, Харкові та Одесі. У другій частині ми обговорили питання залучення фінансування: від фондів і ангелів. І окремо торкнулися теми отримання грошей від клієнтів - зазвичай цей спосіб фінансування наші стартапи упускають».
В англомовній панелі обговорювали досвід виходу на зовнішні ринки (Європа і США) з перших рук. Серед доповідачів були як іноземні експерти (люди з Європи та Америки), так і українські підприємці, які мають відповідний досвід.
Стартувавши цьогоріч потік «Освіта» був вельми насичений. Тут говорили про креативну освіту для дітей і дорослих, досвід урбаністичної освіти в українських містах, взаємодію між університетами та бізнес-корпораціями, технологічну різноманітність онлайн-освіти та багато іншого.
В рамках потоку відбулися дискусії «Як повернути довіру до технічної освіти в Україні» за участю викладачів Київського політехнічного інституту, «Освіта для міст» за участю представників різних активних груп з Києва, Одеси і Львова, а також «Ефективна ІТ-освіта: масова чи елітарна», де обговорення вели представники найбільш успішних компаній, які займаються ІТ-освітою.
«Загальне враження від освітньої панелі дозволяє говорити про те, що майбутнє (і технологічне зокрема) в української освіти є - навіть з урахуванням суттєвих труднощів», - підсумував ведучий потоку Олексій Молчановський.
Потік «Реклама» вкотре продемонстрував стабільний інтерес публіки до просування в Мережі. Теми, які найбільше хвилювали учасників цього року, - комплексний підхід до інтернет-маркетингу, agile-маркетинг, мобайл, programmatic.
У потоці «Технології» лідирували Data Science, Bitcoin&Blockchain, Front-end розробка.
Довідкова інформація
Форум інтернет-діячів (iForum) - найбільша офлайн-конференція України і Східної Європи. Форум є громадським рухом, створеним групою ентузіастів, і присвячений проблемам розвитку Інтернету. Проходить щорічно у квітні, починаючи з 2009 року. У 2011 році кількість учасників - 3743 осіб - було визнано рекордною для профільних офлайн-заходів Уанету, в результаті чого iForum було визнано Національним реєстром рекордів найбільшою конференцією в Україні. У 2012 році його відвідали 5 576 осіб, у 2013-му - понад 7 тисяч, у 2014-му - близько 5 тис., у 2015-му - 6 тис.