ГоловнаЕкономікаБізнес

Мінінфраструктури не має підстав для підвищення залізничного тарифу, - АТП

Зростання тарифу і так випереджає індекс цін промислових виробників.

Мінінфраструктури не має підстав для підвищення залізничного тарифу, - АТП
Фото: metinvestholding.com

Американська торгова палата (АТП) виступила проти запропонованого Мінінфраструктури підвищення тарифів на залізничні вантажоперевезення, пише УНІАН.

У зверненні до міністра інфраструктури Андрія Пивоварського представники найвідоміших міжнародних компаній, а також Європейського банку реконструкції та розвитку (ЄБРР) заявили, що вважають індексацію необґрунтованою і пропонують утриматися від неї.

Як зазначають в АТП, за останні п'ять років сумарне підвищення тарифів на залізничні перевезення в Україні склало понад 100%. Індекс цін виробників промислової продукції за той самий період зріс лише на 92%. Наступного року темпи зростання тарифу будуть ще вищими і випередять збільшення індексу цін на 52%.

"З урахуванням падіння промислового виробництва на 16% це призведе до непрогнозованих наслідків і поглиблення кризових явищ", - йдеться у зверненні.

Американську торговельну палату також турбує запропонований міністерством підхід до тарифної політики у сфері залізничних перевезень. Зокрема ліквідація диференціації тарифів на порожній пробіг вагонів. У результаті вартість порожнього пробігу для вантажів 1-го класу (вугілля, руда, будівельні матеріали тощо) зросте на 107,6%. Приховане збільшення тарифу на 10-15% закладено і в пропоновану міністерством дерегуляцію вагонної складової для піввагонів, що не відповідає чинному законодавству.

Як стверджують у АТП, за рахунок цих та інших факторів підвищення тарифів за попередніми розрахунками становитиме не 30%, а до 46%.

АТП пропонує провести зустріч за участю керівництва Міністерства інфраструктури, інших міністерств, профільних комітетів Верховної Ради, галузевих асоціацій, представників бізнесу, аби публічно обговорити опублікований проект наказу МІУ про індексацію тарифів на залізничні перевезення. На думку Американської торгової палати, перед ухваленням таких рішень необхідно докладно оцінити їхній вплив на економіку. Однак Мінінфраструктури поки що не подало економічно обґрунтованих розрахунків, які вказували б на необхідність індексувати тарифи "Укрзалізниці". Також немає інформації, на які цілі підуть додатково залучені залізницею кошти. Адже в результаті всіх минулих підвищень не відбулося відчутного оновлення локомотивного і вагонного парку. Водночас високі тарифи змусили частину вантажовідправників переорієнтуватися на автомобільний транспорт, і ця тенденція після чергового підвищення лише посилиться.

"Тарифна політика повинна забезпечувати підвищення конкурентноздатності національної економіки та враховувати сукупні інтереси всіх учасників транспортного ринку", - наголошено у зверненні АТП.

Нагадаємо, прем'єр-міністр України Арсеній Яценюк доручив Міністерству інфраструктури, Міністерству енергетики та вугільної промисловості та Міністерству економічного розвитку і торгівлі України обговорити тарифну політику державного оператора залізниць "Укрзалізниця".

"Тарифна політика повинна визначатися не тактичними кроками на місяці, а стратегічними заходами на роки вперед", - заявив голова Кабміну.

Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook, Twitter і Telegram