Підприємства хімічної галузі не зможуть продовжувати працювати в умовах підвищення тарифів "Укрзалізниці". Додаткового фінансового навантаження галузь не витримає.
Про це йдеться у зверненні Спілки хіміків і Всеукраїнського галузевого об'єднання організацій роботодавців хімічної промисловості до прем'єр-міністра Арсенія Яценюка, пишуть "Подробности".
"Для основних структуротворчих підприємств збільшення витрат на транспортування продукції у 2016 році сукупно становитиме близько 400 млн грн, а загалом по галузі ця цифра оцінюється в 750-850 млн грн", - заявив президент Спілки хіміків України Олексій Голубов.
Він також зазначає, що рівень рентабельності хімічної галузі сьогодні найнижчий в українській промисловості. Середній збиток підприємств - 17,8%. Тим часом цінова і товарна кон'юнктура на експортних ринках погіршується, відбувається подальше звуження внутрішнього попиту. У цих умовах у разі підвищення залізничного тарифу продукція вітчизняного виробника виявиться нижче від критичної позначки конкурентоспроможності.
На думку представників галузі, різке зростання залізничних тарифів спровокує скорочення обсягів вантажних перевезень.
Як наголошують у Спілці хіміків, останнє 30-відсоткове підвищення тарифів на перевезення вантажів, до якого "Укрзалізниця" вдалася в лютому 2015 року, практично не вплинуло на якість надання послуг.
"Стан рухомого складу - вагонів і цистерн, які подаються на підприємства під завантаження, часто вимагає проведення додаткових робіт", - йдеться у зверненні. Наголошують, що вантажовідправникам доводиться власним коштом ремонтувати вагони, промивати цистерни і залучати персонал до виконання інших робіт, пов'язаних з упорядкуванням рухомого складу.
Хіміки впевнені, що "Укрзалізниця" має достатньо джерел для поліпшення фінансового становища, не використовуючи "згубне для економіки" підвищення тарифів. Галузевики закликають прем'єра не допустити набуття чинності наказу Мінінфраструктури про підвищення тарифів.
Нагадаємо, Міністерство інфраструктури України опублікувало проект наказу про підвищення 2016 року тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом в цілому на 30%. Проти цього виступили представники реального сектору економіки та галузевих асоціацій виробників, члени профільних комітетів Верховної Ради, незалежні експерти та міжнародні донори України.