ГоловнаЕкономікаБізнес

Вантажні тарифи "Укрзалізниці" вже сягнули європейського рівня, - ЗМІ

Їхнє подальше зростання зажене промисловість у неконкурентні умови.

Вантажні тарифи "Укрзалізниці" вже сягнули європейського рівня, - ЗМІ
Фото: academic.ru

Тарифи на вантажні залізничні перевезення в Україні вже є на рівні деяких країн Європи і значно перевищують російські. Тому їхнє подальше підвищення поставить українські підприємства в неконкурентні умови, пише "Цензор".

"З річних звітів залізниць деяких країн Європи за 2013-15 роки випливає, що тарифи УЗ перебувають на рівні середньоєвропейських, наприклад порівнянні з тарифами на перевезення в таких країнах, як Словаччина або Туреччина", - йдеться в публікації.

Зазначають, що в країнах Європи залізниці часто субсидуються державою і надають великі знижки вантажовідправникам. "Залізничники у Словаччині протягом 2013-14 років отримали близько 510 млн євро субсидій, значно знизивши тарифи для вантажних перевезень. Словацький уряд підвищив транзитну привабливість країни, щоб підтримати внутрішній бізнес. У результаті вантажообіг залізницею значно зріс", - пише видання.

За рахунок цього за формально вищих тарифів перевезення вантажів залізницями сусідніх країн обходиться дешевше. Приміром, розцінки "Російської залізниці" приблизно на третину нижчі.

"Аналіз показує, що за фактом виручка "Укрзалізниці" від перевезення тонни вантажу на відстань 1 км на 30-38% вища, ніж РЗ. Розмови про нібито занижені доходи УЗ порівняно з РЗ не мають реальних підстав", - цитує видання результати дослідження "Центру транспортних стратегій".

"Цензор" уточнює, що зараз "Укрзалізниця" демонструє фінансові показники, які не дозволяють говорити про об'єктивну необхідність подальшого підвищення тарифів на вантажні перевезення. "У лютому 2015 року тарифи зросли на 30%, що дало держмонополії більш ніж 9 млрд грн. Аналіз фінансової діяльності УЗ демонструє зростання дохідної частини на 1,9 млрд грн до первинного плану, а залишки грошової маси на рахунках перевищують 3 млрд грн. При цьому негативний результат роботи сформований за рахунок формування резервів за кредитною заборгованістю "Укрзалізниці" і маніпуляцій з курсами валют", - йдеться в статті.

На думку експертів, спроба підвищити тарифи спрацює проти самої "Укрзалізниці". "30% підвищення тарифів обернеться для "Укрзалізниці" втратою значної частки вантажовідправників. При цьому держпідприємство залишиться збитковим, тому що його чиновники не дбають про зниження витрат", - наводить видання слова екс-міністра економіки Володимира Ланового.

Нагадаємо, Міністерство інфраструктури має намір підвищити тарифи на перевезення вантажів залізницею на 30% протягом 2016 року. Тарифи двічі зростуть на 15% - з 1 січня і з 1 липня.

Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook, Twitter і Telegram