Зростання тарифів на вантажні залізничні перевезення збільшить собівартість вугілля і призведе до підвищення тарифу на електроенергію для споживачів. Про це заявили в прес-службі ДП "Селідоввугілля", пише УНН.
На держпідприємстві уточнили, що собівартість їхньої вугільної продукції за підсумками 2016 року зросте на 7,2 млн грн.
"Залізничні витрати від шахти до збагачувальної фабрики за ДП "Селідоввугілля" оплачує ДП "Вугілля України"... Залізничні витрати від збагачувальної фабрики до електростанції також оплачує ДП "Вугілля України", і ці витрати після оплати виставляють енергогенерувальним компаніям і зараховують у собівартість виробництва вугілля. Тож зі зростанням тарифу на залізничні перевезення наступного року на 32% очікувано повинен вирости тариф на електрику", - зазначили в прес-службі.
У "Селідоввугілля" наголосили, що Національна комісія, що здійснює регулювання у сфері енергетики (НКРЕКУ), не має іншого виходу, як підвищувати ціни на електроенергію, оскільки "Вугілля України" вже заборгувало їм за відвантажене вугілля майже 38 млн грн. За підсумками 2015 року "Селідоввугілля" очікує понад 1 млрд грн збитку.
Схожі справи і на вуглевидобувних підприємствах по всій Україні. Очікувані збитки від видобутку вугілля на ДП "Львіввугілля" 2015 року становлять 354 млн грн. Водночас у прес-службі ДП "Волиньвугілля" не змогли спрогнозувати фінансовий результат, зазначивши, що дебіторська заборгованість перед підприємством за відвантажене вугілля становить майже 3,8 млн грн. У "Донбасенерго" також підтвердили істотне збільшення витрат у зв'язку з підвищенням тарифів на перевезення вугілля.
Зі свого боку голова територіального комітету Профспілки працівників вугільної промисловості "Селідоввугілля" Володимир Березовський заявив, що зростання тарифів на залізничні перевезення збільшить боргове навантаження на підприємство.
"Ми не можемо сьогодні платити заробітну плату. З таким самим видобутком, якщо нам ще й підвищать тариф, ми не платимо за електроенергію в повному обсязі і за інші послуги, то й ці послуги платити не будемо. Заженуть у чергову боргову яму, щоб потім просто-напросто ліквідувати ці підприємства", - наголосив Володимир Березовський.
Як повідомляли, Міністерство інфраструктури має намір підвищити тарифи на залізничні вантажоперевезення в середньому на 30% протягом 2016 року. Перше подорожчання відбудеться 1 січня і становитиме 15%, а з 1 липня залізничний тариф знову зросте на 15%.
Нагадаємо, голова Профспілки працівників вугільної промисловості Віктор Турманов заявив, що зростання тарифів на залізничні перевезення призведе до подорожчання вугілля. Це збільшить збитки ТЕС, а отже, призведе до зростання заборгованості теплової генерації перед шахтами за вугілля. Це може спричинити зупинку виробництв, у результаті чого без роботи можуть залишитися 52 тис. шахтарів.